Hoi,
Allereerst nogmaals excuses voor mij achterlijke gedrag, maar ik heb dat echt gewoon niet doorgehad. Overigens heb ik geloof ik wel hardware e.d. opgenoemd, maar ik loop het nu allemaal nog even na.
Goed, ik heb me dus lens gezocht op allerlei sites, via Google, Launchapd etc.. Maar niets gevonden wat dit probleem oplost.
Ik heb een fresh 10.04.2 install op een SDD schijf (55 Gb) losgelaten (32 bit). Dat heb ik al eerder gedaan, (toen 64 bit) zonder enig probleem. Nu gebeurt er echter het volgende:
Gewoon PC aandoen door startknop in te drukken.
Het Ubuntu Logo verschijnt, waarbij de beroemde dots voornok komen, onder het logo.
Dus zoals ik zei: die beroemde dots blijven gaan, maar er gebeurt veder niets.
Om dat probleem op te lossen gebruik ik dan "Ctrl-Alt_F1".
Op tty1 vraagt het susteem (Ubuntu 10.04.2) mijn login en mijn paswoorrd, way ik normaal ingeef.
De terminal geeft dan aan: "my-desktop" 2.6.32-31-generic-pae #61-Ubuntu SMP Fri Apr 8 20:00:13 UTC 2011 i686 GNU/Linux
Ubuntu 10.04.2 LTS
Welcome etc.
desktop@desktop:~$
Ik typ startx achter het bovenstaande.
En dan werkt het gewoon, zonder enig probleem, zolang ik de boel laat draaien. Echter,m wanneer ik reboot o.i.d. dan moet ik de hele reeks stappen als boven aangegeven weer doorlopen.
Ik ben dit probleem ook bij een vriendin tegengekomen, ik was nog op zoek naar een antwoord (was niet erg ze had geen haast, het werkte via een omweg toch wel), en nu gebeurt mij dus hetzelfde.
Zij installeerde xbmc; daarna begonnen de problemen. Ik had de niet meegeleverde "niet-vrije" drivers geïnstalleerd, voor AVI (niet Nvidia dus). Die heb ik er weer afgehaald, via de mogelijkheid in system/drivers, omdat die ingestelde drivers alleen maar zorgden voor een verwrongen beeld. Voor het probleem rond het opstarten van Xserver maakt dat echter niets uit, de monitor loopt weer als een zonnetje, dat wel.
Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Hardware:
AMD Phenom II X4 840 Processors
Display VGA Compatible controller
Product: AI 32 bits
Video Radeonwax
Configuration: driver=radeon latency-0
Ubuntu 10.04 (lucid)
2.30.2 (Ubuntu 2010-06-25)
2.6.32-31-generic-pae (#61-Ubuntu SMP Fri Apr 8 20:00:13 UTC 2011)
4.4.3 (i486-linux-gnu)
AuthenticAMD CPU's 4 AMD Phenom(tm) II X4 840 Processor
Memory RAM 4 Gb
Zie verder:
Schermafdruk.png
Schermafdruk-1.png
De twee bovenstaande .png's schijnen er niet meer bij te kunnen, die volgen dus apart.
Edit: ook apart willen ze niet mee , ze zijn samen niet groter dan aangegeven dus ik snap niet waarom dat niet wil. Maar nu moet ik echt even ter ruste, straks weer een dag.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is.
Mvg
Izi