Gelukkig is dit goed afgelopen, maar het laat ook wel gelijk de wijsheid zien van het inbouwen van een drempel en bedenktijd alvorens verzoeken tot het opheffen van accounts te accorderen. Aan de ene kant vind ik wel dat het aan de gebruiker zelf is om dit af te handelen (met het besef dat bestaande berichten wel blijven staan), maar aan de andere kant kunnen emoties soms te veel en te snel de overhand krijgen.
Hm. Dat klinkt me een beetje... te betuttelend. Het hoort m.i. geheel aan de accounthouder te zijn, of en zo ja, hoe snel, hij zijn account beƫindigd wil zien.
Als-ie spijt krijgt, dan kan hij immers gewoon.... weer een nieuw account aanmaken.
Wel kan ik me een vertraging
om beheertechnische redenen voorstellen. Je wil niet dat iemand om de haverklap een account opheft en weer een nieuw aanmaakt, want dat zaait verwarring. Dat zou je bijvoorbeeld kunnen ondervangen door na het verwijderen van een bestaand account, het aanmaken van een nieuw account vanaf hetzelfde IP-adres, voor een bepaalde periode te blokkeren.