Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synology DSM 3.1  (gelezen 1961 keer)

Offline Pivni Pes

• Lid
Synology DSM 3.1
« Gepost op: 2011/05/05, 21:02:03 »
Hallo,

Ik wil binnenkort een FTP server opzetten, maar toevallig heb vandaag op een ftp server moeten inloggen met "Synology DSM 3.1"
Ik was verrast door de simpelheid, nette uitstraling en de perfecte werking van dit pakket.
Als ik op de site van www.synology.com kijkt, dan heb ik zo'n vermoede dat dit pakket alleen maar kan draaien op hun NAS server's.

Nu is mijn vraag, of dat het ook zo is, of dat het toch op Ubuntu is te installeren?
Zo niet, is er een soort gelijkend pakket wat draait op Ubuntu?

Re: Synology DSM 3.1
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/05, 21:05:37 »
Mooi he  ;) Ik heb zelf heb een DS107+ met DSM 3.1. Vroeg mij ook af of dit kon maar denk het niet, want het is speciaal op de hardware aangepast. Als je een FTP server wilt kun je het beste een NAS kopen (Synology raad ik aan) deze verbruiken ook maar maximaal 15w. (mijn iig)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/05, 21:07:10 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline Pivni Pes

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/05, 23:12:25 »
Ziet er inderdaad gelikt uit, een NAS wil ik nog niet neer zetten, wellicht met de toekomst.
Ondertussen heb ik verschillende sites bezocht, en volgens mij kan het ook niet.
Nu ben ik aan het kijken naar www.ajaxplorer.info
Dit ga ik even op een test omgeving proberen aan de gang te krijgen.

Offline eend

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/07, 11:57:14 »
Ik heb op mijn DS-207 al DSM 3.2 draaien. Misschien moet je de eigenaar even op de hoogte stellen van het feit dat er een update voor DSM is :)

Verder zou je het misschien wel kunnen kopiƫren, als je SSH toegang hebt kun je vrij veel doen op de Synology. Maar of het eea. gaat werken betwijfel ik.