Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie repo's, wine ect.  (gelezen 565 keer)

Offline miicker

• Lid
Installatie repo's, wine ect.
« Gepost op: 2011/05/02, 20:51:06 »
Ik ben sinds vandaag begonnen met Ubuntu 11.04, ik vraag me af waar ik repo's kan toevoegen en hoe ik dan wine kan installeren (dat is tog het programma waarmee ik windows programma's kan installeren?

Alvast bedankt!

Re: Installatie repo's, wine ect.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/02, 21:16:35 »
Welkom dan :)
Wine kun je installeren door naar het Ubuntu Softwarecentrum te gaan (kun je bereiken door een klik op de Ubuntu-knop linksboven en dan Softwarecentrum in te typen) en dan Bewerken>>>Softwarebronnen>>>tabblad Software van derden
Voeg daar de volgende bron toe:
ppa:ubuntu-wine/ppa
Dan sluiten, op Herladen klikken en dan kun je via het softwarecentrum het pakket wine1.3 installeren :)

Offline Mikkel

• Lid
Re: Installatie repo's, wine ect.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/02, 21:37:16 »
Ik ben sinds vandaag begonnen met Ubuntu 11.04, ik vraag me af waar ik repo's kan toevoegen en hoe ik dan wine kan installeren (dat is tog het programma waarmee ik windows programma's kan installeren?

Welkom op het forum. ^-^
Als ik vragen mag, welke Windows-programma's ga je installeren in Wine? Er is in de repositories voor vrijwel elk Windows-programma wel een Ubuntu-programma te vinden dat hetzelfde doet, dus probeer eerst eens met die Ubuntu-programma's te werken.
Als je Ubuntu installeert en daarin Windows-programma's gaat installeren, had je net zo goed met Windows kunnen blijven werken, nietwaar? ;)