Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitgaande mailserver op Ubuntu  (gelezen 1059 keer)

Michellos

• Gast
Uitgaande mailserver op Ubuntu
« Gepost op: 2007/01/21, 14:57:34 »
Heb al een tijdje lopen zoeken maar ik kan eigenlijk nergens een antwoord vinden op mijn vraag.

Ik wil een uitgaande mailserver installeren (SMTP dus) op Ubuntu. Ik heb echter GEEN domeinnaam.

Het zit namelijk zo, mijn provider is Planet Internet. Inkomende mailserver "pop.planet.nl" en uitgaande mailserver "mail.planet.nl". Je kan overal ter wereld de popserver aanspreken. Je kan echter alleen emails versturen naar mail.planet.nl als je op dat moment ook verbinding hebt via Planet.

Daarom wil ik een uitgaande mailserver op Ubuntu zetten zodat ik ook op andere plekken mail kan versturen (ik heb overigens een laptop) met mijn @planet adres.

Nu heb ik postfix netjes geinstalleerd maar als ik een email naar mezelf verstuur via "localhost" dan zie ik in de header toch dat het via mail.planet.nl is gegaan (ik verwachte eerder iets van mijn eigen ip-adres).

Waarschijnlijk doe ik iets gigantisch fout, maar hopelijk kunnen jullie me helpen.

wr19026

• Gast
Uitgaande mailserver op Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/21, 22:48:30 »
Je maakt het veel te moeilijk. Wat je zoekt is een open relay SMTP server, oftewel een server die zonder al te veel restricties (zoas username en password bijvoorbeeld) accepteerd. Kans is wel groter dat de server geblacklist is ivm spammers die er ook gretig gebruik van zullen maken.

Maar nogmaals, volgens mij gaat het om de SMTP server die je in je mailclient in kan stellen.

En zoek anders het forum hier eens af op dyndns. Ik heb me er nooit in verdiept maar misschien dat dat een oplossing voor je is.