Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fetchmail  (gelezen 1737 keer)

alfa_44

• Gast
Fetchmail
« Gepost op: 2007/01/10, 21:27:51 »
Ik heb vandaag eindelijk fetcmail aan de gang gekregen. Echter hij polt enkel als ik handmatig fetchmail intypt.

nu heb ik /etc/defaults/fetchmail aangepast naar:
Citaat
START_DAEMON=yes
set daemon        300         # Pool every 5 minutes
in /etc/fetchmailrc heb ik mijn poll regels gezet welke ik werkend heb gekregen in /home/jos/.fetchmailrc

1. Hoe kan ik nu zien dat de deamon zijn werk doet.. (zie tenslotte geen mail verschijnen)
2. Hoe zorg ik ervoor dat deze tijdens het opstarten weer gestart wordt.
3. staan mijn poll regels nu wel goed in /etc/fetchmailrc (multidrop of zoiets)

Alvast bedankt.

Jos

edit:
Ik heb het al opgelost door middel van een cronjob die elke 10 min mijn mail ophaalt.

Offline jgoor

• Lid
Fetchmail
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/12, 08:53:14 »
Als fetchmail zelf kan pollen zou ik niet via de cron laten lopen. Als het een daemon is dan zou ik dat wat meer aandacht geven. Het is wel 'netter'. Misschien is er iets niet helemaal top. Stond er nog iets in /var/log/fechmail ? (als deze bestaat tenminste)

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Fetchmail
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/12, 13:17:26 »
Fetchmail is inderdaad een daemon. Deze zal constant op je systeem aanwezig zijn en eens in de zoveel tijd vanzelf actief worden.

Ten eerste moet je het systeem proces zelf zien met:

ps -ef | grep -i fetch

zou het moeten doen.

Om het proces van mail opvissen en verdelen zelf te testen kun je het beste fetchmail met de hand draaien in debug of verbose mode en kijken wat er gebeurt wanneer je naar je target adres een berichtje hebt gestuurd.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Bartbes

• Gast
Fetchmail
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/12, 16:19:42 »
Ik weet nog dat hij het bij mij niet deed omdat hij geen toegang had tot de SSL certificaten (gmail). probeer eens tail /var/log/mail.log (en/of mail.err). Als het goed is zie je daar regels als:
Citaat
fetchmail daemon started
sleeping at .....
awakened at ....

lordwodan

• Gast
Fetchmail
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/08, 15:53:13 »
Hoe is dit afgelopen want bij mij doet hij het ook niet

lordwodan

• Gast
Fetchmail
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/08, 16:04:10 »
Ik heb de oplossing gevonden:

5. CronJob / Daemonmode
For an automatic pick-up of your mail, you could write your own script that calls fetchmail every hour and delivers the mail. But in stead of using the cron-daemon you can start fetchmail also in daemon mode. This is very easily done by this command :
fetchmail --daemon 3600 (3600 = interval)
Interval is a numeric argument that specifies the polling interval in seconds. There can only be one daemon process per user, fetchmail makes a per-user lockfile to guarantee this.

You can stop the daemon with
fetchmail --quit
Off course, whenever you reboot your machine, you need to restart the daemon. You can automate this process by adding a line to /etc/rc.local that starts the daemon.

Dit stond op http://linux.cudeso.be/linuxdoc/fetchmail.php

lordwodan

• Gast
Fetchmail
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/08, 16:39:05 »
nou.. die info is dus ook al weer oud....

fetchmail -d (tijd in seconden) is al genoeg.

hoe kan je je zaterdag doorkomen....