Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemd probleem ivm snelheid Firefox  (gelezen 1426 keer)

Vreemd probleem ivm snelheid Firefox
« Gepost op: 2011/03/24, 00:54:13 »
Dag allemaal,

Sinds kort heb ik de nieuwe versie van Firefox geïnstalleerd. Helaas werkt deze zeer traag op mijn ubuntu 10.10. Om eerlijk te zijn werkte 3.6 ook al zeer traag op mijn ubuntu, terwijl deze versies op Vista snel draaien.

Echter, ik kwam tot de ontdekking dat het simpelweg uitpakken van de .tar.gz wél een snellere Firefox oplevert. Helaas raak ik dan mijn bestandsassociaties kwijt, wat nogal lastig is. Ook geeft het problemen met het installeren van de Flashplugin.

In het kort: ik zou graag mijn 'systeem-Firefox' willen normaliseren qua snelheid zonder daarbij de bestandsassociaties en plugins kwijt te raken.
Weet iemand hoe? network.dns.disableIPv6 staat reeds op true in beide versies.

Bedankt

EDIT: Mijn 'systeem-Opera' voelt ook nogal traag aan. Met 'systeem-x' bedoel ik programma's geïnstalleerd via de terminal of het softwarecentrum, dus niet via tar.gz
« Laatst bewerkt op: 2011/03/24, 01:01:17 door Exeleration-G »

Offline Mikkel

• Lid
Re: Vreemd probleem ivm snelheid Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/24, 01:13:42 »
....... nieuwe versie van Firefox geïnstalleerd. Helaas werkt deze zeer traag op mijn ubuntu 10.10. Om eerlijk te zijn werkte 3.6 ook al zeer traag op mijn ubuntu,......

In het kort: ik zou graag mijn 'systeem-Firefox' willen normaliseren qua snelheid zonder daarbij de bestandsassociaties en plugins kwijt te raken.

Misschien teveel add-ons geïnstalleerd?

« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/24, 01:23:37 »
Is natuurlijk mogelijk, maar dan zou Opera wél snel moeten zijn. Bovendien waren de plugins ook al geïnstalleerd op de .tar.gz-Firefox, blijkbaar gebruikten die twee dezelfde map voor plugins. En de tar.gz-Firefox was aanzienlijk sneller.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/24, 09:08:11 »
Echter, ik kwam tot de ontdekking dat het simpelweg uitpakken van de .tar.gz wél een snellere Firefox oplevert.
Een tar.gz? Waar heb je die vandaan? Ik heb alleen maar een tar.bz2 kunnen vinden.

Citaat
Helaas raak ik dan mijn bestandsassociaties kwijt,
Dat snap ik niet. Bestandsassociaties? Bedoel je met welke toepassing een opgehaald item wordt geopend? Dat is voor Firefox vastgelegd in je profiel en zou dus met elke versie hetzelfde moeten werken. Tenzij je dat handmatig omzeilt, zal immers steeds hetzelfde profiel worden gebruikt.

Verder zou er volgens mij weinig verschil te merken moeten zijn tussen de repo-versie en de handmatig geïnstalleerde, tenzij de eerstgenoemde op de een of andere manier niet aan hardwareversnelling doet. Staat op de tab Geavanceerd/Algemeen van de Voorkeuren in beide versies 'Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar' aan?

« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/25, 22:32:52 »
Dag Grizzler,

Je hebt gelijk, het gaat om een tar.bz2. Als rasechte Ubuntu-noob had ik het verschil niet opgemerkt. En met bestandsassociaties bedoel ik inderdaad de toepassingen om bestandstypes te openen. Dit zal inderdaad vastgelegd zijn in mijn profiel, maar de tar.bz2-Firefox blijkt toch de toepassingenlijst toch niet te kennen. Ik zal in ieder geval even kijken naar de hardwareversnelling. Bedankt voor je antwoord.

« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/25, 23:48:01 »
Hardwareversnelling staat op AAN. Bij Netwerk werd er een proxy gebruikt: 'van het systeem'. Ik ga nu kijken of uitschakelen van de proxy helpt.

« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/03, 14:15:25 »
Het aanpassen van de proxy bood geen uitkomst, instellingen staan nu op 'Geen proxy'. Heeft iemand nog ideeën? Heeft iemand hetzelfde probleem?

Bedankt