Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Venstermenu staat in het Engels. (opgelost)  (gelezen 1937 keer)

Offline marco1800

  • Lid
Venstermenu staat in het Engels. (opgelost)
« Gepost op: 2011/04/01, 08:34:06 »
Ik gebruik Ubuntu 10.10, 64 bit en heb steeds alle updates gemaakt. Sinds vanmorgen staat de venstertekst in het Engels.(applications, games...)
Als ik ga naar taalondersteuning, dan zie ik voor windows Engels in het zwart staan, Nederlands dat er onder staat kan ik niet aanklikken.
Bij install/remove languages onderaan in dat menu staat enkel Nederlands aangeduid. Hoe krijg ik de vensters nu terug in het Nederlands?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/01, 18:50:47 door marco1800 »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline a.j.

  • Lid
Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/01, 10:57:03 »
Beste Marco 1800,
Ik heb dit probleem ook sinds gisteren,exact zoals jij beschreven hebt.
Ook gepost doch geen oplossing gevonden,misschien na verdere updates.
Afwachten maar?!

Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/01, 11:01:35 »
Ook bij mij (Ubuntu 10.04) startte de PC tot mijn stomme verbazing in het Engels op. Hopelijk is het een 1 april grap en gaat het morgen weer goed, want ik vind het in ieder geval behoorlijk irritant >:(.

Offline Graads

  • Lid
Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/01, 11:35:27 »
Ook bij mij gebeurd dat. Niet onoverkomelijk, wel irritant. Ik heb via de mogelijkheden van het configuratiescherm getracht de systeem-taal aan te passen, maar hij staat (nog steeds) ingesteld op Nederlands en blijft bij opnieuw opstarten vragen of de systeemfile-namen aangepast moeten worden en Engelse menu(en sub-menu)-aanduidingen hanteren. In de applicaties heb ik gewoon Nederlandse namen en ook de spellingcontrole Nederlands werkt gewoon. Ook opstarten in een eerdere versie van de kernel geeft geen verbetering. Ik gebruik versie Ubuntu 10.04.

Graads.

akabanekuroido

  • Gast
Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/01, 14:52:30 »
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem: systeem menu in het Engels, maar voor de  rest alles in het Nederlands. Bij het opstarten werd telkens gevraagd of de bestaande mappen (downloads. dokumenten) in het Engels moesten worden weergegeven, dit is eenvoudig uit te schakelen.
Ik vraag mij af waar je een dergelijke fout kunt rapporteren, misschien bij Launchpad? Ik heb dit reeds geprobeerd maar word daar niet echt wijs uit. Het lijkt erop dat je een beetje heen en weer gestuurd wordt door diverse pagina's.
Ik denk dat er momenteel  twee opties zijn, afwachten tot er een nieuwe "update" komt of herinstalleren.

Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/01, 15:15:41 »
Ik kies voor optie 1: de update. Een herinstallatie gaat veel tijd inzitten en alles moet opnieuw ingesteld worden. En daar heb ik echt geen zin in. Ik hoop maar dat het inderdaad een 1 april grap is en er een update komt, waardoor morgen alles weer bij het oude is.

Offline Tom

  • Lid
Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/01, 15:50:12 »
Of maken jullie er een 1 Aprilgrap van ... na ?.
Heb jullie toch zwaar in verdacht. :D :D :D
Ik heb het in ieder geval niet in 10.04.2.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/01, 15:57:46 »
Of maken jullie er een 1 Aprilgrap van ... na ?.

Neem maar van mij aan dat dit geen geintje is, maar bloed serieus  :(. Wel vreemd inderdaad dat niet iedereen er last van heeft  ???.

Windows heeft systeemherstel, bestaat er ook zoiets voor Ubuntu? Dan zou je dus de zaak terug kunnen draaien voor de laatste software update, ervan uit gaande dat dit het probleem veroorzaakt.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/01, 16:50:36 door Metal Henkie »

Offline a.j.

  • Lid
Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/01, 16:52:49 »
Beste Medegebruikers,
Staat een UPDATE klaar.
Probleem verholpen.super.


PROBLEEM OPGELOST!!!!!! :)

Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/01, 16:59:37 »
PROBLEEM OPGELOST!!!!!! :)

Gelukkig, zo had ik het weekend niet in willen gaan  ;). Ik ben alleen nog steeds benieuwd wat nu de oorzaak hiervan is geweest.

Prettig weekend!  O0

Offline Graads

  • Lid
Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/01, 17:18:47 »
Mooi dat er mensen zijn met verstand van die dingen. Ook bij mij werkt de update.

Wat me wel interessant lijkt is of de oplossing in de reeks Veiligheids-updates zit of in die ene andere. Ten slotte heb ik voor Ubuntu-Linux gekozen om - niet geplaagd door het gevoel dat er achter elk venster iemand meekijkt - onbekommerd van de gemakken van m'n PC te kunnen genieten.

Graads.

Offline marco1800

  • Lid
Re: Venstermenu staat in het Engels.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/01, 18:49:18 »
Inderdaad, ik kreeg zonet ook een melding van een update "Gnome display manager" ook bij mij werkt het.

Bedankt voor jullie medewerking!
« Laatst bewerkt op: 2011/04/02, 09:33:08 door marco1800 »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS