Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen lokale schijf in citrix  (gelezen 5828 keer)

Offline Noto

• Lid
Geen lokale schijf in citrix
« Gepost op: 2011/03/28, 11:58:04 »
Hallo,

Ik gebruik een online boekhoudprogramma mbv citrix.
Hiervoor moet ik bankafschriften inlezen, die ik gedownload heb en op mijn lokale schijf staan.
Als ik echter ingelogd ben zie ik alleen de werkomgeving van mijn accountant.
Op internet wordt de volgende oplossing gegeven

Accessing your PC Drive
Run the Citrix Client Manager
/usr/lib/ICAClient/wfcmgr &

wfcmgr-drivemapping.png
Choose Tools/Settings/Preferences/Drive Mapping
Choose settings similar to the attached screen-shot
The Read & Write Access options have 3 settings - enabled, disabled(X), and prompt(?)
Click the 'Apply' button, then 'OK'

If you do NOT see a C: drive in your Citrix session - or it is already being used for another drive - don't worry - you will see your Ubuntu folder in Windows Explorer under My Network Places - Entire Network - Client Network - \\Client - \\Client\C$. At the command prompt or in  batch files, use the UNC \\Client\C$.   Note: The C$ must be uppercase. 

Helaas lukt het mij niet om de citrix client manager te openen.
Als ik het commando /usr/lib/ICAClient/wfcmgr & in de terminal geeft gebeurt er niets.

OS = ubuntu 10.10
Ik ben een beginnende ubuntu gebruiker.
Wie kan mij helpen,

Rob

Offline Noto

• Lid
Re: Geen lokale schijf in citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/28, 13:12:22 »
Dank je wel Buzzin voor je hulp,

Ja het mag  van de systeembeheerder., is ook nodig. Hij weet het niet onder linux maar onder windows is het de rechtermuisknop en full access aanvinken.

Als ik het commando /usr/lib/ICAClient/wfcmgr & geef dan krijg ik het volgende antwoord -->bash: /usr/lib/ICAClient/wfcmgr: Bestand of map bestaat niet

Omdat de wfcmgr bij mij in een ander map staat is de opdracht dan /rob/ICAClient/linuxx86/wfcmgr & ook hier krijg ik hetzelfde antwoord-->bash: /rob/ICAClient/linuxx86/wfcmgr: Bestand of map bestaat niet

Als ik bij eigenschappen van wfcmgr kijk dan is het een uitvoerbaar bestand (application/x-executable)

« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/28, 13:21:21 »
Lees deze pagina eens met zorg door: https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo

Voer dit commando eens uit binnen de terminal:CLIENT_EXEC="/usr/lib/ICAClient/wfcmgr"
ldd ${CLIENT_EXEC}
Bij het uitvoeren van deze code mogen er eigenlijk geen opmerkingen komen van "not found".

BTW, je pad is niet correct, je root begint niet op de juiste plaats.
Wat je opgeeft is /rob ... , dit zou moeten zijn /home/rob ...
« Laatst bewerkt op: 2011/03/28, 13:23:35 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline Noto

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/28, 14:26:11 »
Hallo donpedroll,

Asl ik deze opdracht uitvoer dan krijg ik het volgende antwoord-->No command 'idd' found, did you mean:
 Command 'ldd' from package 'libc-bin' (main)
 Command 'dd' from package 'coreutils' (main)
 Command 'hidd' from package 'bluez-compat' (universe)
 Command 'id3' from package 'id3' (universe)
 Command 'ddd' from package 'ddd' (universe)
 Command 'tdd' from package 'devtodo' (universe)
 Command 'idn' from package 'idn' (universe)
 Command 'idl' from package 'likewise-open' (main)
 Command 'id' from package 'coreutils' (main)
idd: command not found
ub@ub-laptop:~$

Even nog voor de goede orde , ik heb citrix op 2 pc geïnstalleerd , deze pc (UB) is mijn werkpc , alle actieś zoals hierboven beschreven zijn ook op deze pc uitgevoerd met hetzelfde resultaat.

Offline Noto

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/28, 23:51:34 »
Foutje,

na het intypen van het commando krijg ik als antwoord-->root@ub-laptop:~# CLIENT_EXEC="/usr/lib/ICAClient/wfcmgr"ldd ${CLIENT_EXEC}
bash: /usr/lib/ICAClient/wfcmgrldd: Bestand of map bestaat niet
root@ub-laptop:~# CLIENT_EXEC="home/ub/ICAClient/wfcmgr"ldd ${CLIENT_EXEC}
root@ub-laptop:~#

Ik kan ook niet de citrix receiver opstarten zonder dat ik eerst inlog, vervolgens wordt er een bestandje de download waardoor de receiver opstart.

« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/01, 14:24:39 »
Foutje,

na het intypen van het commando krijg ik als antwoord-->root@ub-laptop:~# CLIENT_EXEC="/usr/lib/ICAClient/wfcmgr"ldd ${CLIENT_EXEC}
root@ub-laptop:~# CLIENT_EXEC="home/ub/ICAClient/wfcmgr"ldd ${CLIENT_EXEC}
root@ub-laptop:~#

Ik kan ook niet de citrix receiver opstarten zonder dat ik eerst inlog, vervolgens wordt er een bestandje de download waardoor de receiver opstart.
De map zal inderdaad niet bestaan, omdat je de citrix installatie, zoals je schreef, in je homefolder hebt geplaatst.
Je zult dus de paden even zo aan moeten passen dat die wijzen naar de werkelijke locatie.

En anders moet je de citrix installatie een uitvoeren zoals ik al in mijn vorige advies heb aangegeven via de link.

Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB