Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: opstart-manager heeft twee i.p.v. 4 tabbladen  (gelezen 1184 keer)

Offline vangrails

• Lid
Opgelost: opstart-manager heeft twee i.p.v. 4 tabbladen
« Gepost op: 2011/03/26, 09:57:15 »
Goede morgen,

Ik wil het opstartmenu wijzigen maar dat lukt niet omdat het benodigde tabblad in de opstart-manager (Ubuntu 10.10) ontbreekt. Weet iemand raad?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/26, 15:01:19 door vangrails »

Re: opstart-manager heeft twee i.p.v. 4 tabbladen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/26, 10:52:21 »
De opstartmanager heeft alleen een tabblad 'Geavanceerd' maar dat heb je niet nodig (doorgaans).

De instellingen zijn begrepen as is; je hebt een paar instellingen (kiezen wat je wilt opstarten) en een mogelijkheid om het splash-screen weer te geven of niet.

Wat wil je precies doen met die opstartmanager ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/26, 12:06:24 »
@vangrails, voor Grub2, had SUM inderdaad 4 tabbladen. Ik gebruik nu Grub Customizer.
http://www.webupd8.org/2010/10/grub-customizer-lets-you-reorder-add-or.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vangrails

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/26, 15:00:07 »
Hartelijk dank Joris en Femke en Gijsbert. Gijsbert, ik heb jouw advies opgevolgd. Is geweldig en precies wat ik zocht. Zeer bedankt.