Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Cursor probleem  (gelezen 1321 keer)

Offline Trabant

• Lid
[OPGELOST] Cursor probleem
« Gepost op: 2011/03/21, 20:45:20 »
Ik heb ubuntu 10.04 en deze werkt al een hele tijd zonder problemen. Totdat ik het uiterlijk begon aan te passen. Ik had iets geïnstalleerd dat verschillende dingen (cursor, thema, ...) aanpaste, maar vond het niet zo goed. Dus besloot ik het te verwijderen. Ik heb dus verschillende paketten verwijderd. Toen ik de computer herstartte was het thema enz. weg, maar mijn cursor was een zwart kruisje en als ik bijvoorbeeld firefox open krijg ik maar een klein schermpje en geen titelbalk.

Ik denk dus dat ik een verkeerd paket heb verwijderd, maar zou niet weten welk.

Weet iemand wat ik moet installeren om het terug normaal te krijgen?
Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2011/03/22, 20:18:31 door Trabant »

Re: Cursor probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/22, 07:24:06 »
Als je het pakket ubuntu-desktop installeert (softwarecentrum, synaptic, apt-get) worden sowieso alle standaardpakketen weer geïnstalleerd.

Kan zijn dat je die dan nog moet selecteren bij Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk. Ambiance is standaard geloof ik. Het kan ook zijn dat de pakketten al geïnstalleerd zijn maar niet geselecteerd.

Offline Trabant

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/22, 16:41:43 »
Bedankt voor je reactie!
Ik zal het eens proberen.

Offline Trabant

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/22, 17:35:10 »
Ik heb het nu geprobeerd, maar als ik het wil installeren geeft hij telkens foutmelding (vereist installatie van onvertrouwde pakketten). Dit gebeurt zowel in softwarecentrum als in synaptic. Ik weet niet hoe ik apt-get moet gebruiken..

« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/22, 17:48:11 »
terminal > sudo apt-get install ubuntu-desktop
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/22, 18:18:10 »
Apt-get gaat vrij simpel, je typt in een terminalvenstersudo apt-get install ubuntu-desktopOver het algemeen krijg je van de terminal meer informatie over fouten dan van grafische software.

De melding over de onbetrouwbare pakketen doet vermoeden dat je softwarebronnen hebt toegevoegd, wat je mogelijk niet wil.
Wat is de output van het volgende commando in de terminal?(cat /etc/apt/*.list && cat /etc/apt/*/*.list) | grep -v "#"Kopieëren en plakken is het makkelijkste. Plakken in de terminal gaat met Ctrl+Shift+V.

Offline Trabant

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/22, 20:14:39 »
Bedankt voor jullie hulp! Het is opgelost.

Ik had wel al eens iets geïnstalleerd via apt-get, maar is alweer een tijdje geleden en was vergeten hoe het precies moest. Ik heb het kunnen installeren via apt-get en na herstart is mijn probleem volledig opgelost!!