Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Desktop vraagje  (gelezen 819 keer)

Offline jcd06

• Lid
Desktop vraagje
« Gepost op: 2011/03/20, 11:44:59 »
Met Dolphin ga ik naar /home/jcd/Desktop en dan zie ik dat daar mijn folder DVDISO staat alsook .directory (een desktop configuration file).
Als ik alle open vensters minimaliseer, staar ik naar een "leeg" scherm met een achtergrond en wat balken. Ik noem dit desktop. De folder DVDISO zie ik daar niet staan.
Hoe komt dat nu?
Er is al een voorgeschiedenis van desktop onduidelijkheden:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/google-earth-62547/msg692684/#msg692684
Train dogs, teach people

Re: Desktop vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/20, 11:51:22 »
Omdat je de widget Mapweergave hebt verwijderd. Die kun je weer toevoegen via rechtermuisknop op je 'desktop'>>>Widgets toevoegen...>>>sleep Mapweergave naar je 'desktop'
Of als je liever de icoontjes zo op het bureaublad wilt hebben:
rechtermuisknop op je 'desktop'>>>Bureaublad instellen>>>Activiteit>>>verander deze in Mapweergave

Offline jcd06

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/22, 08:32:50 »
Inderdaad nu zie ik het staan.
Nogal verwarrend die struktuur.
Met de konsole zie ik ook al andere dingen dan met Dolphin.
Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb maak ik een overzicht van al die verschillen. Wie weet zit daar al de helft van het antwooord in...
Train dogs, teach people

« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/22, 10:56:54 »
Ik weet niet precies hoe dat zit. Geen probleem hier op Kubuntu. Maar goed, kijk inderdaad maar of het lukt om een lijstje te maken, dan zullen we eens meekijken waar precies de fout zit ;)
In ieder geval mooi dat dit nu gelukt is :)