Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spotlite en Ubuntu?  (gelezen 5375 keer)

Offline Dump

• Lid
Spotlite en Ubuntu?
« Gepost op: 2011/03/13, 20:58:46 »
Hoi allen.
Ik vroeg me af of spotlite (als alternatief voor FTD) beschikbaar is als pakket voor Ubuntu. Of dat spotlite via Wine geïnstalleerd moet worden. Ik heb al 1 item hierover gezien op het forum waarin wordt vermeld dat er nog 2 pakketten extra gedownload moeten worden. Maar of dit dan alsnog inclusief wine is dat weet ik dan nog niet. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat het een ubuntu pakket was.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline liawim

• Lid
Re: Spotlite en Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/13, 21:02:58 »
nee hoor,

draait gewoon in ubuntu. geloof zelfs dat je hem als .deb bestand kan downloaden. ik zou even googlen.

gr. Wim

Offline liawim

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/13, 21:13:26 »
http://www.nieuwsservers.nl/spotnet_lite.html

hier een link waar je hem kan downloaden. is een .deb bestand

Offline Dump

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/13, 21:40:01 »
Oké, hij is geïnstalleerd en de database is geupdate in spotlite. Volgens BorisM in een vorig item moest deze onderstaande er nog bij om het goed werkend te krijgen. Wat klik ik hieronder aan en wat moet ik er verder mee doen? Iemand een tip?
--------------------------------------------------------------

http://www.ubuntuupdates.org/packages/show/210749

Package: qtwebkit-source
PPA: ppa:kubuntu-ppa/backports

--------------------------------------------------------------
Bedankt alweer en alvast. Doei, Dump.

Offline liawim

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/13, 21:49:48 »
begrijp niet helemaal wat je bedoeld. maar spotlite is niets meer dan zeg maar een tv gids waarin alleen maar de spots te zien zijn en verder niks. geen nzb knop en ook geen newsreader.  tis namelijk de lite versie van spotnet. als je de database kan updaten lijkt mij  dat spotlite gewoon werkt. zonder die extra pakketten?

Offline Dump

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/13, 21:54:19 »
Ja, je hebt gelijk. Maar ik was b.v. aan het zoeken naar zaken die in spotnet wel degelijk in de database zaten. b.v. de tv-serie Deadwood, maar ook firefox en ubuntu geven geen zoek resultaat. Dat bevreemde mij en deed me vermoeden dat hij nog niet goed werkte. Zit zeker toch wel verschil in de database tussen zowel spotnet als spotlite?
Doei, Dump.

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/13, 21:55:16 »
Spolite werkt gewoon direct, zoals in het installatiebestand wordt aangeboden. Maar het is inderdaad niet zo ver geautomatiseerd als de uitgebreidere versie die je in Windows gebruiken kan (Spotnet).

In Spotlite moet je de bestandsnaam kopieren en plakken in een NZB zoekmachine. En vervolgens kan je het bestand van je keuze downloaden.

Er zit nauwelijks verschil tussen beiden qua inhoud. Volgens mij gebruiken beiden de FTD database, die sinds de uitspraak van de rechter ergens op usenet staat.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline liawim

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/13, 22:56:05 »
De database zou niks moeten uitmaken zijn van beide hetzelfde. spotlite is alleen maar de de uitgeklede versie van spotnet. wat wel er mee te maken heeft dat je de headers nu binnen krijgt via je newsserver. ik geloof dat dat bij ftd anders was.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/14, 09:52:08 »
Aangezien FTD verboden is door de rechter en we al verschillende topics hierover gesloten hebben lijkt het me logisch om topics over alternatieven voor FTD ook te sluiten.

Let ook even op forumregel 6: Het plaatsen van of verwijzen naar licentie- of auteursrechtschendingen is niet toegestaan.