Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten  (gelezen 12363 keer)

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/18, 11:25:09 »
@Pjotr: Het ging ook niet om die reactie van shinger. Het ging om deze, daar werd op gereageerd:

"Dus jongens jullie gaan mij helpen of ik ga andere mensen helpen om wifi netwerken hacken!!"
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/rechter-wifi-netwerk-van-de-buren-hacken-mag/msg710222/#msg710222

Als je dan een argument wilt maken, verwijs dan in ieder geval naar het juiste bericht. Wat erg makkelijk was, want het hele geneste citaat waar het hier over gaat met programma's en KNIP en al staat in de openingspost van dit topic.
Ik zie persoonlijk de humor wel in van die zin (met name door de vele uitroeptekens) en zie niet in wat er fout aan zou zijn. Als het zo fout is, dan moet Canonical pakket A maar verwijderen uit de pakketbronnen.
En meerderen zagen de humor in, zoals te lezen in dit topic en de eerste reactie in het originele topic was zelfs deze van joop13:
"XD :)"
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/rechter-wifi-netwerk-van-de-buren-hacken-mag/msg710225/#msg710225
Die zag er dus ook de humor wel van in.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/18, 11:26:43 door Vistaus »

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/18, 11:39:49 »
@Dooitze, Vistaus en Xarvaz: Humor? Het hulpverzoek zou humoristisch zijn bedoeld?  ???

Hebben jullie het draadje eigenlijk wel helemaal doorgenomen? Pfff.....

ik heb het over de zelfde opmerking als Vistaus hierboven, de rest van het draadje is bijna niet te volgen door dat overdreven geknip, als iemand echt een hack verzoek zou doen zou ik de humor er niet van inzien maar dit zie ik toch echt als een grap

« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/18, 12:03:05 »
Nou laten we het er dan op houden dat er sprake was van zeer hoogstaande humor die helaas niet voor iedereen geschikt is gebleken. Dat was natuurlijk niet de bedoeling, maar de ingewijden met een hoog HQ (humor quotiënt) zullen in het vervolg rekening houden met minder begaafde forumleden en moderators in hun humoristische uitspraken om zo in de toekomst te voorkomen dat er weer dit soort vervelende discussies ontstaan.  ;)

edit:

p.s.
Een uitstekend middel om voor mensen met een laag HQ duidelijk te maken dat er humor in een uitspraak zit, is het plaatsen van een  ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/03/18, 12:12:49 door Thomas de Graaff »

« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/18, 12:56:55 »
Of een :), of een XD, of een :D, of een =D

XD

Xarvaz +1

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/18, 13:05:34 »
Zucht. Goed lezen, jongens.

De volgorde van de berichten is doorslaggevend. Het bericht met de uitroeptekens is uiteraard, vanzelfsprekend, humoristisch op te vatten.

Maar dat humoristische bericht met de uitroeptekens, is bericht nummer 4 in het draadje. Helemaal in het begin dus.

Later, in bericht nummer 39, legt dezelfde persoon uit, dat we zijn plan om het netwerk van zijn buren te kraken, NIET humoristisch moeten opvatten, maar juist serieus.

In bericht nummer 69 herhaalt hij dat nog eens:
Ik weet zelf heus wel het een en andere van wifi-hacking. [Knip] met juiste kaart etc. etc. etc. etc...

Ik zeg alleen dat het dus NIET illigaal is vandaar dat ik dat ik dat ook wil doen. Wifi hacken en computer hacken zijn 2 verschillende dingen. Ik heb mijn eigen wifi al bijna optimaal beveiligd. Maar wil dus alleen gebruiken voor de tijd dat ik geen internet heb meer niet.

[Mod edit: Ga je je straks melden in het hoger beroep van deze zaak als getuige-deskundige? Waarom beveilig je je eigen netwerk zo goed als je tegelijkertijd vindt dat het hacken van andermans netwerk niet illegaal is? Dat is toch een tikkeltje tegenstrijdig, vind je ook niet? Daarnaast is er e.e.a. over gezegd hierboven.]

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/rechter-wifi-netwerk-van-de-buren-hacken-mag/msg710937/#msg710937

Als je het nu nog niet begrijpt, dan wil je het gewoon niet begrijpen.

Overigens valt het me ook tegen van Shinger persoonlijk, die ik heb leren kennen en waarderen als een positief en opbouwend forumlid. Maar dit is echt zó fout.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/18, 13:21:47 door Pjotr »

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/18, 13:14:07 »
doe ik ook pjotr en je hebt helemaal gelijk die gast had van mij een ban gekregen maar dat was niet waar ik op rageerde, ik denk dat er een paar dingen door elkaar lopen nu.

kruipt hier trouwens een vraag naar boven waarom dat verzoek blijft staan en de naam van een programma weggeknipt moet worden

« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/18, 14:21:25 »
femke +1
Xarvaz +1
Er lopen nu inderdaad wat dingen door elkaar heen. Dus heer Pjotr en de rest incl. mezelf, can we cut back to the core please? :)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/18, 15:42:26 »
Zou een slotje niet beter zijn ?
[/Offtopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

jesse2314

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/18, 15:44:27 »
Lijkt me een goed plan Ron ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/03/18, 16:14:15 door jesse2314 »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/18, 16:07:57 »
Ron.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/18, 16:26:15 »
Of te wel gewoon in het nederlands?

Watashi wa izen no Nippon no shisō :evil:

@Ron: Slotje mag ook van mij hoor, het is nu besproken en ieders mening is duidelijk.

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/03/18, 16:31:42 »
Prima.

Als er mensen nog vragen, opmerkingen, suggesties of andere berichten voor het forumteam hebben dan kunnen deze verstuurd worden op de inmiddels bekende wijze(s).