Zucht. Goed lezen, jongens.
De
volgorde van de berichten is doorslaggevend. Het bericht met de uitroeptekens is uiteraard, vanzelfsprekend, humoristisch op te vatten.
Maar dat humoristische bericht met de uitroeptekens, is
bericht nummer 4 in het draadje. Helemaal in het begin dus.
Later, in
bericht nummer 39, legt dezelfde persoon uit, dat we zijn plan om het netwerk van zijn buren te kraken, NIET humoristisch moeten opvatten, maar juist serieus.
In
bericht nummer 69 herhaalt hij dat nog eens:
Ik weet zelf heus wel het een en andere van wifi-hacking. [Knip] met juiste kaart etc. etc. etc. etc...
Ik zeg alleen dat het dus NIET illigaal is vandaar dat ik dat ik dat ook wil doen. Wifi hacken en computer hacken zijn 2 verschillende dingen. Ik heb mijn eigen wifi al bijna optimaal beveiligd. Maar wil dus alleen gebruiken voor de tijd dat ik geen internet heb meer niet.
[Mod edit: Ga je je straks melden in het hoger beroep van deze zaak als getuige-deskundige? Waarom beveilig je je eigen netwerk zo goed als je tegelijkertijd vindt dat het hacken van andermans netwerk niet illegaal is? Dat is toch een tikkeltje tegenstrijdig, vind je ook niet? Daarnaast is er e.e.a. over gezegd hierboven.]
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/rechter-wifi-netwerk-van-de-buren-hacken-mag/msg710937/#msg710937Als je het nu nog niet begrijpt, dan
wil je het gewoon niet begrijpen.
Overigens valt het me ook tegen van Shinger persoonlijk, die ik heb leren kennen en waarderen als een positief en opbouwend forumlid. Maar dit is echt zó fout.