Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Locaties  (gelezen 1133 keer)

Offline Jefken

• Lid
[Opgelost]Locaties
« Gepost op: 2011/03/09, 08:16:26 »
Ik kan via locaties geen persoonlijke mappen meer openen, enkel via netwerk aan te klikken en dan via de linkerkolom kom ik op bestemming, ik vermoed dat dit is sinds ik de laatste update deed, heeft iemand raad?

Groeten,

Jefken.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 15:31:41 door Jefken »

Re: Locaties
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/09, 08:35:42 »
Bij mij verwijzen ze nog wel naar /home/naam/submap. Als je met muis over die mappen heengaat welk pad staat er dan? Via nautilus kun je de locaties aanpassen via het Menu Bladwijzers > Bladwijzers bewerken.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 08:38:25 door erik1984 »

Offline Jefken

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/09, 08:52:20 »
Ja hoor, ik krijg bv '/home/naam/Afbeeldingen', echter als ik ze aanklik gebeurt er niets. Waar vind ik Nautilus?
alvast bedankt voor de hulp,

groetjes,

Jefken.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/09, 08:55:58 »
Ja hoor, ik krijg bv '/home/naam/Afbeeldingen', echter als ik ze aanklik gebeurt er niets. Waar vind ik Nautilus?
alvast bedankt voor de hulp,

groetjes,

Jefken.

Nautilus is het standaard bestandsbeheerprogramma, waar dus normaal gesproken die persoonlijke mappen mee geopend worden als je er op klikt vanuit Locaties. Als bij Bladwijzers verder alles goed staat (de juiste paden van de mappen) dan ligt het probleem ergens anders. Is dit trouwens hetzelfde als dat jij hebt? https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/671662 (helaas staat er geen oplossing in).
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 09:01:34 door erik1984 »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/09, 09:08:07 »
Probeer eens het volgende: open een venster bestandsbeheer (op een manier waarbij het wel nog lukt), rechts-klik folder, kies "Openen met ...", en selecteer daar "File Browser" (weet niet hoe dat in het Nederlands zal vermeld zijn). Den "Open" klikken, en mogelijk functioneert je "Locaties" daarna terug.

Offline Jefken

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/09, 09:18:42 »
Bedankt Vanadium, dat lukt en is blijkbaar de oplossing.

Prettige dag nog verder.

« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/09, 10:37:04 »
Probeer eens het volgende: open een venster bestandsbeheer (op een manier waarbij het wel nog lukt), rechts-klik folder, kies "Openen met ...", en selecteer daar "File Browser" (weet niet hoe dat in het Nederlands zal vermeld zijn). Den "Open" klikken, en mogelijk functioneert je "Locaties" daarna terug.

Dit kan ik dan weer nergens vinden. Waar kun je instellen waarmee die mappen geopend moeten worden? (niet dat ik zelf een probleem met die mappen heb maar interessant om te weten).

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/09, 10:46:31 »

Prettige dag nog verder.
Bedankt en doei weg zijn we.
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/ XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/09, 10:50:20 »

Prettige dag nog verder.
Bedankt en doei weg zijn we.
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/ XD

Hoho schrijf het topic nog niet af, ik wil het trucje ook weten  =D maar idd het oorspronkelijke probleem is opgelost.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/09, 11:39:56 »
Rechts klikken, "Openen met". Het probleem is dat het vakje "Onthouden" sedert de laatste Ubuntu versie standaard aangevinkt staat. Het gevolg is dat het internet overspoeld wordt door problemen zoals dit. Eigenaardig dat zo een triviale fout na zes maanden nog niet aangepakt werd.