Hoi Ubuntu'ers,
Vorige week zondag heb ik een hele oude Pentium III PC een tweede leven gegeven door (het veel te trage) Windows XP eraf te gooien, en daarvoor in de plaats Xubuntu te installeren. Dit omdat ik de PC aan mijn buurmeisje wil schenken waarvan haar PC kapot is gegaan, en die dus niets meer heeft.
Inmiddels staat Xubuntu erop, ik heb alle benodigde software erop geïnstalleerd en gebruiksklaar geconfigureerd, en het bijna 13 jaar oude beestje draait weer als een zonnetje. Alleen heb ik - waarschijnlijk bij het installeren van Sound Juicer - wat Gnome-pakketten geïnstalleerd, waaronder de Gnome Volume applet. Op zich is dat niet zo erg, maar ik vind het, cosmetisch gezien, wel een beetje "slordig" staan dat er in het mededelingengebied ineens twee volume-applets staan: Eén van XFCE, en nu dus ook die van Gnome. En aangezien ik verwarring wil voorkomen bij mijn buurmeisje, wil ik die (veel te grote icoon) van de Gnome volume applet standaard verborgen hebben (of desnoods helemaal verwijderen).
Hoe pak ik dit het beste aan?