Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opwaarderen naar nieuwe versie  (gelezen 770 keer)

Opwaarderen naar nieuwe versie
« Gepost op: 2011/02/20, 14:22:31 »
Hoe gaat het in zijn werk als straks Ububntu 11.04 uitkomt met opwaarderen, moet er dan een nieuwe iso worden gedownload en van daaruit een upgrade doen, of is dit ook mogelijk via updatebeheer.

Offline brent8800

• Lid
Re: Opwaarderen naar nieuwe versie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/20, 14:26:09 »
er zijn 2 verschillende manieren:

1. .ISO downloaden en branden op de cd en dan installeren
2. Via update beheer. Let wel op dat je instellingen goed staan, zodat je ook de niet "lts" versie kunt installeren
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/20, 14:26:26 »
Kan via update beheer u krijgt die automatisch aan geboden.
Al ben ik persoonlijk voor een nieuwe installatie dus eerst een iso downloaden etc.
Maar de keuze is natuurlijk aan U.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/20, 14:30:33 »
Tenzij je de nieuwste van de nieuwste hardware hebt, en die echt op de laatste kernels wil laten lopen, zou ik NIET upgraden naar 11.04.
Persoonlijk houd ik 10.04LTS totdat deze uitgefaseerd wordt over 24 maanden, dan is bij mij een verse install met 12.04LTS aan de beurt. We beginnen dan vrolijk met de nieuwste .iso te downloaden zo'n twee à drie weken na uitkomen, dan zijn de laatste bugs er wel uit.

LTS betekent: long term support: zolang houdt men deze versie veilig en bij de tijd. Sommigen zullen mij wel voor zijn, en het al dan niet met me eens.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/20, 14:32:08 »
ik sluit me aan bij Wanda,

maak een backup van je /home en maak een verse install,
zeg dan de configuratiemappen terug die je wilt behouden, bijvoorbeeld je mail client en dan begin je echt schoon zonder het risico op conflicten mbt de oudere versie.

maar nog beter, blijf bij de LTS, de langste ondersteuning en stabiliteit, de tussenversie's zijn min of meer test versie's met een risico op bug's ;)