Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met VirtualBox  (gelezen 1066 keer)

Offline Nardon

• Lid
Probleem met VirtualBox
« Gepost op: 2011/01/27, 11:16:50 »
Hallo,

Voor school hebben we voor het vak netwerkbeheer 2 virtuele machines draaien in Microsoft Virtual PC 2007; Windows Server 2008 en Windows 7. Hier hebben we een domein opgezet en deze twee draaien nu in een bedrijfsnetwerk goed. Nu wil ik deze twee over zetten naar VirtualBox, omdat ik steeds meer op Ubuntu ga werken en daar dus geen Virtual PC op draait.. :P

Nu zou dat niet moeilijk moeten zijn omdat de bestandsformaat (.VHD) wel wordt ondersteunt in VirtualBox. Ik had dus geprobeerd om een machine te maken met dezelfde harde schijven als die van Virtual PC in VirtualBox. Dit gaat goed en ik kan ze starten, maar als Windows geladen wordt, zie je een bluescreen en herstart de machine weer...

Weet iemand hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

Ow ja, ik heb wel eerst de virtual PC additions eraf gehaald voor ik ze ging installeren in VirtualBox. ;)

~ Nardon

Re: Probleem met VirtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/27, 12:44:41 »
Bluescreen errors zijn vaak van windows zelf.
Het kan goed zijn dat de viruele hardware van Virtualmachine en VirtualBox erg verschillen.
Hier kan windows dus op afknappen. (Geld voor elke OS.)

Kijk eens of je wat kan vinden over de virtuele hardware.
Als bijv. de een een virtuele AMD processor heeft en de andere Intel kan dat een belangrijk verschil zijn.

Lukt het wel om windows in Virualbox in veilige modus op te starten?

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/27, 17:16:00 »
Kijk bij de eigenschappen van je harde schijf, in virtualbox. Dus voordat je virtualisatie start. Of je daar meerdere mogelijkheden hebt. Misschien ahci of zonder ahci.

Offline Nardon

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/02, 20:54:29 »
Ok, bedankt voor de informatie. Ik denk dat het dat het inderdaad aan Windows ligt en heb even gekeken en er zijn best wel wat verschillen in de virtuele hardware van beide pakketten...heb het ook even geprobeerd met een Backtrack 3 virtuele machine en die deed het wel gewoon goed in VirtualBox...

@jan11000
Ik zal even kijken of er wat staat en kijken wat er gebeurd als ik dat verrander.. :P