Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Ineens probleem met touchpad op Pavilion  (gelezen 940 keer)

Offline Bigtwin

• Lid
(OPGELOST) Ineens probleem met touchpad op Pavilion
« Gepost op: 2011/01/26, 15:47:20 »
Ik heb een HP Pavilion 3150, met Ubuntu 10.10. Na lange tijd goed gewerkt te hebben, heb ik nu ineens het probleem dat de touchpad het niet meer doet.
Ik draai 10.10, Kernel 2.6.35.24.
Als ik in het Grub menu een versie ouder selecteer, de .23 kernel, doet de touchpad het ook niet. Als ik met een USB muis werk, doet hij het wel en dan zie ik ook onder systeem/voorkeuren/muis dat de touchpad geactiveerd is, maar hij doet het dus niet.
En dat ineens, want ik werk al een tijdje naar volle tevredenheid met Ubuntu...

Als ik in Grub voor Windows kies, doet de touchpad het ineens weer wel...

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Is het een instelling, of een toetscombinatie die ik per ongeluk heb aangeslagen?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/26, 19:32:53 door Bigtwin »

Offline Bigtwin

• Lid
Re: Ineens probleem met touchpad op Pavilion
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/26, 16:54:59 »
Toevoeging, bij het opstart/aanlog scherm doet de touchpad het nog wel. Als ik dan het wachtwoord invul, enter en meteen over de touchpad heen en weer ga, zie ik de muis/cursor ook nog even heen en weer gaan, vrij snel daarna, als Ubuntu verder opstart, gaat de touchpad besturing op slot. De USB muis werkt dan wel.

Offline Bigtwin

• Lid
Re: Ineens probleem met touchpad op Pavilion
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/26, 19:31:55 »
Na lang zoeken de oplossing gevonden in het volgende commando:

gconftool-2 --set --type boolean /desktop/gnome/peripherals/touchpad/touchpad_enabled true