Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updaten  (gelezen 936 keer)

Offline Koert

  • Lid
Updaten
« Gepost op: 2011/01/26, 16:32:56 »
Geachte Ls,

Ik ben onbekend met Ubuntu. Ben in het bezit van versie Ubuntu 10.04 LS.

Na het updaten komt de volgende tekst op mijn scherm te staan:
1.   "Kan niet alle pakketten ophalen van de server".
2.    Wilt u doorgaan.......
3.    Ja.
4.    Software installeren.

Nadat diverse pakketten zijn geinstalleerd staat het volgende op mijn scherm.
5.    Er is een fout opgetreden
       De volgende gegevens
6.    W: ubuntu.mirrow.cambrium.nl/ubuntu/pool/main/u/aday/libudev0-151-12.2_i386.deb niet ophalen
7.    W:...................................................................................-151-12.2_i386.deb niet ophalen
8.    W:...................................................................................-1.0-0_151-12.2_i386 niet ophalen

Graag wil ik naar versie 10.10 maar dat lukt niet.  ???

Wie heeft voor mij de oplossing.

Met vriendelijke groet,
Koert

« Laatst bewerkt op: 2011/01/27, 09:27:56 door heir4c »

Re: Udaten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/26, 16:36:25 »
Welkom op het forum.

Het kan wel eens gebeuren dat een update-server er even uit ligt of overbelast is.
Probeer over een paar uurtjes gewoon weer eens te updaten, waarschijnlijk is het probleem dan voorbij.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/26, 16:38:16 door JPaulus »
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Udaten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/26, 17:08:47 »
Wat is die Ubuntu-mirror Cambrium? Er is iets raars met je bronnenlijst. Post hier eens de inhoud ervan:

Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in (kopieer en plak):
gedit /etc/apt/sources.list

Druk op Enter.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/26, 17:32:47 door Pjotr »
Houd je Ubuntu gezond: vermijd 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Engels

drum

  • Gast
Re: Udaten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/26, 17:29:27 »
Beste je schrijft dat je onbekend bent met ubuntu en dat je van de 10.04lts wil overstappen naar de 10.10 die een tss.versie is.
Imo zou je beter bij de 10.04 blijven ivm. langere ondersteuning, tegen dan heb je ubuntu onder de knie, maar ja iedereen wil natuurlijk het laatste en nieuwste hebben maar dat is daarom niet het beste. ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Udaten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/26, 18:06:33 »
Ter aanvulling: bijwerken (to update) is wat anders dan opwaarderen (to upgrade). Blijkbaar wil je het laatste. In dat geval raad ik een schone opwaardering aan:
http://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Offline Koert

  • Lid
Re: Udaten
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/27, 09:21:54 »
Hallo meedenkers,

Nadat ik alle antwoorden heb gelezen blijf ik bij het ene bericht van  Drum steken.

Beste je schrijft dat je onbekend bent met ubuntu en dat je van de 10.04lts wil overstappen naar de 10.10 die een tss.versie is.
Imo zou je beter bij de 10.04 blijven ivm. langere ondersteuning, tegen dan heb je ubuntu onder de knie, maar ja iedereen wil natuurlijk het laatste en nieuwste hebben maar dat is daarom niet het beste.


Mijn hartelijke dank voor de vele reacties,
Koert.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Updaten
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/27, 09:36:30 »
Is het probleem nu van de baan?
Je kan ook eens een andere server proberen en vandaar updaten.

Ga naar Systeem>Beheer>Softwarebronnen
Daar in het eerste tabblad zie je in het midden een knop staan met ernaast: Downloaden van:
Klik op die knop en kies voor Hoofdserver, en klik op sluiten. Er zal een pop-up venster openen die je vraagt om de pakketbronnen te herladen. Doe dat.
Daarna kan je via Systeem>Beheer>UpdateManager updaten of via de Terminal. Daar tik je in:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgradeWachtwoord word gevraagd. Je zal niets zien. Dat is normaal. Je moet je ww 'blind' intypen.

Laat nog iets weten hoe het gaat.

En  inderdaad, je kan beter bij de 10.04 LTS blijven om Ubuntu te leren kennen. Later kan je nog altijd een tussentijdse versie 'vers' installeren in dualboot naast de 10.04. Zo kan je alles eerst bekijken en uitproberen of het werkt. En zo kan je altijd terug naar een werkend systeem moest je problemen ondervinden met de nieuwere versie.

Met vriendelijke groet,
heir4c
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu