Ik zoek hulp bij het volgende probleem..
In mijn pc zijn 2 interne harde schijven aanwezig, 1 waarop mijn software aanwezig is en 1 die ingedeeld is in 2 partities om mijn downloads weg te schrijven. Nu, heb 1 maand met windows xp gewerkt omdat mijn pc net volledig gereviseerd is en ik nog geen tijd had om Ubuntu terug te installeren (welke ik mij nu enorm beklaag). eergisteren kreeg ik via een mail een rotvirus binnen, pc volledig aan het crashen.. Dus besloot ik toch even met Ubuntu te proberen. Bij het installeren werd er me niet gevraagd of deze samen met windows mocht runnen, dus mijn windows is volledig overschreven wat ergens een ramp is. Al maanden was ik bezig een monsterfile te downloaden op mijn 2 de interne schijf.. Nu, via Ubuntu zie ik de aanwezigheid van deze schijf, maar er word weergegeven om deze eerst via windows te ontkoppelen, wat nu onmogelijk is (trouwens raar, kan deze wel afgekoppeld worden? Is toch een interne schijf?) Dus, is er een mogelijkheid om deze terug open te krijgen? Vind ook nergens de benaming terug van deze schijf om deze geforceerd te openen, niet via partitiebewerker of niks.. Alleen 'media van 209,7 en 290,4' zijn terug te vinden.
Is er iemand die me hiermee kan helpen? Al is het maar om deze schijf via Ubuntu te openen, de informatie is nog het minste verlies ik ze, dan is het zo..