Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.10 perfect geinstaleerd, maar software gaat niet van DVD  (gelezen 1091 keer)

Offline jdek52

• Lid
Hallo Ubuntu kenners.

Na 5 jaar heb ik weer eens  windows voor Ubuntu vervangen, mede omdat ik nu ook een telefoon op Android heb. Vorige keer viel het gebruiksgemak nogal tegen wbt. drivers en plug&play :rolleyes:

Mijn eerste indruk van de laatste versie is goed. Snel, klein op HHD, goede driver ondersteuning, en goed voorzien van 1e behoefte software. :)

Ik heb echter een probleem met installatie van software van DVD. Het installatie programma Synaptic onder systeembeheer, begrijp ik niets van. Alles wat ik selecteer wil het programma van internet downloaden.
Ik heb echter thuis een telefoon verbinding met internet en 2 GB downloaden vind ik sh"""#$. :evil:

Ik heb de DVD Ubuntu ultimate-edition-2.8-x86, zodat ik een pak software voorhanden had, en de DVD ubuntu studio-10.10-alternate-i386. Echter met beide kan ik niet instaleren, en gaat de PC via internet downloaden. ???

Het is mijn bedoeling dat ik met Studio wat kan experimenteren met muziek keybord en midi. Een ander programma keuze suggestie mag natuurlijk ook.
Verder ben ik op zoek naar een programma wat in windows Demon Tools heet, en een dvd simuleert met .iso bestanden.
Ook zoek ik een pc beheer systeem, waarmee je kunt zien hoe de HDD is ingedeeld, en

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen :D

groet John de Kuijper

Re: Ubuntu 10.10 perfect geinstaleerd, maar software gaat niet van DVD
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/24, 00:01:51 »
Open Synaptic> klik op Instellingen>klik op Pakketbronnen>Vink alle vinkjes uit> Zet wel een vinkje bij Te installeren vanaf cd-rom/dvd  Klik op het tabblad Overige software> Vink alle vinkjes uit.
Programma voor iso's AcetoneISO staat in het Ubuntu softwarecenterum of in synaptic.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jdek52

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/24, 00:11:42 »
Gijsbert,

Dank Dank grote dank. :D
Ik ga het komende week eens uit proberen.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/24, 00:19:20 »
Als je Synaptic niet opstart maar gewoon de dvd in de lade doet, komt er dan niet op dat er een volume aanwezig is met software erop? Normaal gezien moet dat verschijnen en dan kan je van daaruit Synaptic openen om die pakketten toe te voegen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/24, 00:33:42 »
Je kan ook in software bronnen de bronnen uitschakelen en de optie Te installeren van cd-rom/DVD aanvinken, dan zoekt Synaptic of apt-get alleen op de DVD.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jdek52

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/24, 12:47:57 »
Sorry jongens,

Ik heb alle vormen van vinkjes aan of uit klikken geprobeerd in system/administration/synaptic package manager
settings/repositories/Ubuntu software/other software.
Met niets kan ik studio instaleren. Ik krijg als ik de dvd in de drive doe een icoontje op mijn desktop, als ik daarop dubbelklik opend zich een mappen bestand, maar daar kan ik helemaal niets mee. ???
Dit geld ook voor mijn software pakket dvd.
Zelfs in Android kan ik eenvoudig instaleren, waarom dan in Ubuntu/Linux zo moelijk?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/24, 12:53:57 »
Ik heb de DVD Ubuntu ultimate-edition-2.8-x86

Ultimate Edition is geen Ubuntu, maar gebaseerd op Ubuntu. Een gruwelijk wanproduct bovendien, want de ontwikkelaar is een knoeier....  :(

Ik raad de echte Ubuntu aan:
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Bijkomend voordeel: dat is een CD en geen DVD, dus "slechts" ongeveer 700 MB om binnen te halen.

Internet is onmisbaar voor Ubuntu, om 'm veilig te houden met veiligheidsupdates. Dus ondanks de trage verbinding, raad ik toch aan om Ubuntu z'n bestanden binnen te laten halen via internet....
« Laatst bewerkt op: 2011/01/24, 12:58:02 door Pjotr »