Hallo Ubuntu kenners.
Na 5 jaar heb ik weer eens windows voor Ubuntu vervangen, mede omdat ik nu ook een telefoon op Android heb. Vorige keer viel het gebruiksgemak nogal tegen wbt. drivers en plug&play

Mijn eerste indruk van de laatste versie is goed. Snel, klein op HHD, goede driver ondersteuning, en goed voorzien van 1e behoefte software.

Ik heb echter een probleem met installatie van software van DVD. Het installatie programma Synaptic onder systeembeheer, begrijp ik niets van. Alles wat ik selecteer wil het programma van internet downloaden.
Ik heb echter thuis een telefoon verbinding met internet en 2 GB downloaden vind ik sh"""#$.

Ik heb de DVD Ubuntu ultimate-edition-2.8-x86, zodat ik een pak software voorhanden had, en de DVD ubuntu studio-10.10-alternate-i386. Echter met beide kan ik niet instaleren, en gaat de PC via internet downloaden.

Het is mijn bedoeling dat ik met Studio wat kan experimenteren met muziek keybord en midi. Een ander programma keuze suggestie mag natuurlijk ook.
Verder ben ik op zoek naar een programma wat in windows Demon Tools heet, en een dvd simuleert met .iso bestanden.
Ook zoek ik een pc beheer systeem, waarmee je kunt zien hoe de HDD is ingedeeld, en
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

groet John de Kuijper