Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Volumeknop weg  (gelezen 3356 keer)

Offline jw

• Lid
[Opgelost] Volumeknop weg
« Gepost op: 2011/01/31, 22:58:35 »
OPGELOST! :)

Door een knuppelig foutje heb ik de volume regeling weggehaald vd taakbalk rechtsboven. Ik wil m weer terug zetten maat krijg het niet voor elkaar.

Bij toevoegen aan paneel staat de vol reg niet in de lijst.

Toepas.- audio&video- staat ook geen vol regeling tussen

Na install alsamixer via synaptic heb ik nog geen vol regelingen, ook na herstart.

Iemand een oplossing?

Draai ubuntu 64bit 9.10
« Laatst bewerkt op: 2011/02/01, 17:58:06 door heir4c »

Offline Roc.am

• Lid
Re: Volumeknop weg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/31, 23:08:46 »
Bron: Ubuntu-nl wiki

Alle panelen herstellen naar originele staat zoals na een verse installatie?
Druk op de toetscombinatie Alt+F2. Er verschijnt nu een venster waarin u een opdracht kunt typen. Voer de volgende opdracht uit:

gconftool-2 --recursive-unset /apps/panel && pkill gnome-panel

Als het goed is zijn nu de panelen weer in de originele staat.

- Roc

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/31, 23:14:16 »
En als hij terug staat doe dan dit:

Bemerking : zet eerst de eventueel   de  voor U nodige iconen op Uw werkbalk  want die staan  dan ook vast op Uw werkblad.                    Wat  dan het voordeel geeft dat U die ook niet per ongeluk verwijderd.
Wilt U ze veranderen dan gewoon het vinkje even weg halen  zie de complete handleiding hieronder
Als volgt kunt u uw werkbalken (zowel de bovenste als de onderste) beschermen tegen onopzettelijke verwijdering:

Via Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie editor - apps - panel - global
Zet een vinkje bij >  locked down
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/01, 01:06:52 »
Bij toevoegen aan paneel staat de vol reg niet in de lijst.

De volumeregelaar staat in die lijst vermeld als Meldings-applet.

Offline jw

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/01, 13:36:07 »
Mooi dat was m alles weer ok. Ik schrok wel even alt-f2 was alles weg behalve bureaublad, alt-f1 kwamen de balken weer terug met de volume knob.
Nu kan ik mijn subwoofer gaan aansluiten  XD

Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie editor heb ik niet alleen akonadi/dolphin en unetbootin. Ik kom niet meer aan mijn icoontjes, als de kids dat ook niet meer doen ben ik helemaal blij.

Bedankt