voor mijn android tablet wilde ik mijn 12 gb aan muziek op een micro sd zetten, zodat ik die af kan spelen... Het 16 GB micro sd kaartje dat voorheen prima werkte in mijn android telefoon vervangen door 32 GB en de 16 gb geformateerd in ubuntu ... niks aan het handje... met het kopieren van mijn muziek bleef ik maar foutmeldingen krijgen.... kopieerfouten en crashes tijdens het kopieren.... Ook een tweede 4 gb sd kaartje waar ik een paar filmpjes op wilde zetten gaf het zelfde probleem.
Nog een paar keer geprobeerd en opnieuw geformateerd... steeds weer het zelfde probleem.
Tot ik dacht... ik zal ze eens even in windows 7 formateren... ... zo gedacht, zo gedaan. 2 micro sd kaartjes geformateerd en weer geprobeerd de muziek en filmpjes te kopieren.. In een keer foutloos... Niks aan het handje... en alles werkt. Mijn conclusie... Ubuntu formateert de micro sd kaartjes dus niet goed....
Later heb ik nog eens met een derde kaartje geprobeerd... met het zelfde resultaat. Formateer ik in windows... niks aan het handje... formateer ik met ubuntu ... crashes en kopieerfouten... Ik heb ook een tweede laptop geprobeerd met ubuntu met het zelfde resultaat. Met gewone harde schijven heb ik dat probleem nooit gehad.
Iemand een idee wat er aan het handje kan zijn?? Of stuit ik op een formateer Bug...