Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geblokkeerde Logitech Z-10  (gelezen 3696 keer)

wiekele

• Gast
geblokkeerde Logitech Z-10
« Gepost op: 2011/01/11, 21:21:54 »
Het lijkt alsof mijn Logitech Z-10 boxen geblokkeerd zijn.
ik kan ze alleen aan of uitzetten, maar ze doen t niet. De driver is wel geinstalleerd. Computer geeft aan: USB-apparaat klaar voor gebruik. Maar nix.......

Mixer staat wel aan.
Heeft iemand tips hoe ik ze kan resetten, of hoe ik de werking via bv configuratiescherm kan bekijken/checken?

Thx. Wiekele

Offline joop905

• Lid
Re: geblokkeerde Logitech Z-10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/11, 21:29:12 »
Welkom, Kijk hier eens naar Geluidsniveau staat niet goed / niet alle geluidskanalen doen het
http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid

grj

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/11, 23:26:15 »
Deden ze het hiervoor wel in Ubuntu of heb je Ubuntu voor het eerst geïnstalleerd?
Als je Ubuntu voor het eerst gebruikt, volg dan eerst de tip van Joost905 op.
Deden ze het hiervoor wel, dan kan het aan de driver van je videokaart liggen. Wat voor een grafische kaart heb je?; De driver van de Ati kaarten (fglrx) en de driver van de Logitech G15 produkten (G15daemon) willen nog wel eens botsen. Het kan gebeuren dat na een update van de fglrx, de G15daemon wordt uitgeschakeld.

Edit: Als je Ubuntu voor het eerst gebruikt, moet je ook bij Systeem -> Voorkeuren -> Geluid je andere geluidskaart uitzetten.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/12, 17:28:50 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Rirap

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/12, 21:08:22 »
Ik had hetzelfde probleem. En een probleem dat steeds vaker terug komt na update,s van Ubuntu.
Makkelijk op te lossen. Sluit op de gewone manier je luidsprekers aan. Er zit een klein zwart rubberdopje
op de luidspreker en gebruik een kabeltje. Nog een voordeel weer een usb poort terug...
Sindsdien geen problemen meer met Logitech z-10

Met vriendelijke groet,

Rirap

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/12, 22:23:07 »
Ik had hetzelfde probleem. En een probleem dat steeds vaker terug komt na update,s van Ubuntu.
Makkelijk op te lossen. Sluit op de gewone manier je luidsprekers aan. Er zit een klein zwart rubberdopje
op de luidspreker en gebruik een kabeltje. Nog een voordeel weer een usb poort terug...
Sindsdien geen problemen meer met Logitech z-10

Met vriendelijke groet,

Rirap
Je kan ze uiteraard inderdaad als plug-and-play luidsprekers gebruiken.
Wel een beetje jammer van je LCD scherm. De lol van die boxen is toch ook dat je er alle aspecten van kan gebruiken.
Meestal lukt installeren wel en treedt het probleem alleen op na een update. Je kan dus ook na installatie, van de fglrx de versie vastzetten. (Als dat tenminste bij jou ook het probleem is).

1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)