Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Thunderbird verzendt geen mails  (gelezen 2060 keer)

Offline Lexaldo

• Lid
[OPGELOST] Thunderbird verzendt geen mails
« Gepost op: 2011/01/06, 17:44:17 »
Onlangs heb ik Thunderbird geherinstalleerd via synaptic. Oude map weggehaald etc.
Maar...nu kan ik slechts mails ontvangen en niets versturen alhoewel ik alle mogelijkheden heb geprobeerd.

Het gaat om een eenvoudige kpnplanet-account met wachtwoord.

Als ik iets wil versturen krijg ik de volgende melding: Verzenden van bericht mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden omdat het verbinden met SMTP-server mail.kpnplanet.nl is mislukt. De server is misschien niet beschikbaar of weigert SMTP-verbindingen. Ga na of uw SMTP-serverinstellingen juist zijn en probeer het opnieuw, of neem contact op met de serverbeheerder.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd mail.kpnplanet.nl, smtp.kpnplanet.nl.
Zo ziet mijn instellingsschermpje eruit:

Ik heb al vele jaren Thunderbird en heb nog nooit zoiets meegemaakt.
===============================================================

Vreemd genoeg heb ik bij Evolution het omgekeerde: wel kunnen verzenden, maar niets kunnen ontvangen.

« Laatst bewerkt op: 2011/01/06, 18:54:22 door Lexaldo »

Re: Thunderbird verzendt geen mails
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/06, 17:55:38 »
Als ik probeer verbinding te maken met mail.kpnplanet.nl over poort 587 krijg ik ook connection refused, maar dat kan ook komen doordat ik geen IP-adres uit de KPN(planet)-range heb. Overigens heb je voor verbindingen over poort 587 normaal gesproken wel een wachtwoord nodig. Heb je dat geprobeerd? En heb je poort 25 geprobeerd? Die staat voor verbindingen vanaf 'eigen' IP-adressen normaal gesproken open zonder wachtwoord (al kan dat per provider verschillen).

Zowel mail.kpnplanet.nl als smtp.kpnplanet.nl komen overigens bij hetzelfde IP-adres uit (van mailhost.kpnplanet.nl).

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/06, 18:31:25 »
Probeer het eens met:  smtp.kpnplanet.nl

grj

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/06, 18:53:51 »
Overigens heb je voor verbindingen over poort 587 normaal gesproken wel een wachtwoord nodig. Heb je dat geprobeerd? En heb je poort 25 geprobeerd? Die staat voor verbindingen vanaf 'eigen' IP-adressen normaal gesproken open zonder wachtwoord (al kan dat per provider verschillen
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.  =D  Met poort 25 werkt het inderdaad uitstekend.

Mijn hartelijke dank.  :)