Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Soundjuicerinstellingen  (gelezen 581 keer)

Soundjuicerinstellingen
« Gepost op: 2010/12/30, 16:25:16 »
L.S.

Is iemand bekend met de instellingen van SoundJuicer? Ik wil graag iets rippen op de hoogste kwaliteit in OGG, maar weet niet hoe dit in te stellen, of welk tellertje (verstandig) aan te passen. De standdaardbitrate is met toch echt te laag.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

sprokkel

• Gast
Re: Soundjuicerinstellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/30, 17:10:28 »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/30, 17:19:26 »
Ik weet niet of dat linkje je helpt. ik kan er alvast niet uit opmaken hoe je de kwaliteitsinstelling voor ogg verhoogd.

Ik heb soundjuicer niet geïnstalleerd (komt blijkbaar niet meer standaard met Ubuntu), maar je moet de "GStreamer pipeline" aanpassen (onder Edit - Preferences, dan wellicht het OGG formaat kiezen en "Edit"). Er zal wellicht ergens een "q=..." staan in die regel. Als je dat getal verhoogt naar 6, dan krijg je oggs met een gemiddelde bitrate van zowat 192 kbps, ruim voldoende en ook door audiofielen getrained in het herkennen van compressieartefacten niet gemakkelijk van het origineel te onderscheiden.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/02, 17:15:22 »
Dank je Vanadium. Het is gelukt Sound Juicer aan te passen en het werkt uitstekend en snel.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.