Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iemand ervaring met nokuntu?  (gelezen 3582 keer)

Offline liawim

• Lid
iemand ervaring met nokuntu?
« Gepost op: 2010/11/26, 23:09:52 »
Hoi,

Kan mijn nokia 6700 niet aansluiten op de pc met ubuntu. soms herkent ubuntu de gsm niet en als hij het wel herkend kan ik geen bestanden op de telefoon zetten. nou had ik even gegoogled en kwam ik nokuntu tegen, een alternatief voor de nokia pc-suite.
Heeft iemand ervaring met dit programma, en hoe installeer ik die op ubuntu?

alvast bedankt

Wim

Re: iemand ervaring met nokuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/27, 21:00:48 »
Waar kwam je dit tegen? Want het zit niet in het Softwarecentrum.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/27, 21:09:47 »
Gewoon downloaden en kiezen voor openen met installer (of iets van die strekking).
Het is een .DEB file, dus dat hoort goed te gaan.
Je kunt hem ook op je HD neerzetten en dan dubbel klikken met nautilius en dan verder hetzelfde als hierboven.

Vistaus: Het is opensource en gemaakt voor Ubuntu door een Ubuntu liefhebber.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/27, 21:55:44 »
@Ron: Al zou de Kerstman het gemaakt hebben, dat zal mij een worst wezen :D
Ik kon hem alleen niet vinden in het Softwarecentrum dus daarom had ik graag een linkje gezien. Meer niet. Ik installeer tig programma's buiten de standaard pakketbronnen om, dus ik maak me geen zorgen over wie wat maakt hoor ;)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/27, 22:11:00 »
Aan uw verzoek wordt onmiddelijk voldaan :lol:
http://sourceforge.net/projects/nokuntu/

« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/27, 22:29:10 »
Dat lijkt er inderdaad heel erg op :)
Mooi alternatief :)

Nu alleen nog een alternatief voor HTC Sync, Sony Ericsson PC Suite, Sony Ericsson Update Service, Motorola dinges :D

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/27, 22:34:00 »
Nu alleen nog een alternatief voor HTC Sync
Da's voor mij de enige die interessant is, voor mijn Android .......
[/Offtopic]

« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/27, 23:18:34 »
Nu alleen nog een alternatief voor HTC Sync
Da's voor mij de enige die interessant is, voor mijn Android .......
[/Offtopic]

Voor mij dus die ik noemde van Motorola, voor mijn Android ;)
[/Offtopic]

Offline liawim

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/29, 20:04:59 »
Wat er allemaal gebeurd geen idee, maar na installatie van dit programma, wil de computer niet meer opstarten, grub2 wil niet meer opstarten.
heb uiteindelijk ubuntu weer opnieuw moeten installeren. daarnaast conflicteerd mijn nokia 6700 met ubuntu. Zodra ik de usb aansluit. gaat direct mijn internet verbinding uit. Dan moet ik ubuntu eerst weer opnieuw opstarten voordat internet goed werkt. Durf hem niet meer op de pc aan te sluiten.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/29, 20:16:35 »
@liawim: Dat laatste komt waarschijnlijk omdat de computer dan denkt dat ie verbinding met internet kan maken via je telefoon.
Dat de computer niet meer wil opstarten na installatie van dit programma lijkt me nogal sterk.

Offline liawim

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/29, 20:23:35 »
Maar hoe zou ik dat kunnen oplossen. komt het mischien van de pc-suite die misschien alleen maar comp. is met windows?

« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/29, 20:25:22 »
Ehm, dat is moeilijk te zeggen, want ik heb (gelukkig) geen Nokia. Maar vliegt internet er sowieso uit of alleen met Nokuntu?

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/29, 21:26:20 »
Ik heb (gelukkig) wel een Nokia. Dat is geen 6700 maar een E71. Die kan ik zo al probleemloos gebruiken in Ubuntu (modem, bestanden overzetten, bladeren). Het programma heb ik geinstalleerd, het is helaas in het spaans (niet mijn taal). Het werkt maar bied zo op het eerste oog niet meer dan bestandsbeheer, de rest werkt niet. Maar het geeft geen enkel probleem met Ubuntu, dus ik denk dat er wat met jouw installatie mis is.

Offline liawim

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/30, 22:02:51 »
Ik heb het vermoeden dat het met pc-suite te maken heeft. heb bij instellingen usb-instelling pc-suite veranderd in gegevensopslag aangepast. nu geen problemen meer ervaren. ik denk dat pc-suite conflicteert met ubuntu omdat het gemaakt is voor windows. zou dat kunnen??

« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/30, 22:41:52 »
Dat zou opzich kunnen ja.
Ik probeerde het zelf op die manier een keer met mijn toenmalige Sony (halfjaar geleden) maar PC Suite deed helemaal niks.
Maar daarom, dat kan per model en fabrikant verschillen ;)

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/01, 11:10:29 »
Als je hem insteld op geheugenopslag zien Windows en Linus hem gewoon als een geheugenkaart en kun je alle PC-suite functionaliteit niet gebruiken. Ik had hem getest met een bluetooth verbinding en dan gebruikt die wel de PC-suite functionaliteit.
Maar met of zonder het programma kan eigen weinig meer dan de bestanden bekijken en dat heb je ook al zonder dan programma.

Offline joseph

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/10, 01:26:55 »
Heb hem gedownload en geïnstalleerd via de link die Ron gaf.
Ging in een tel en een zucht.
Lijkt ook te werken maar......
De versie is in ......

Begrijp wel uit een of andere tekst dat er iets staat over een bedankje voor de Italiaanse vertaling.
Gelet op gegeven dat e.a. op een Engelstalige site staat ging ik er vanuit dat het programma ook in het Engels zou zijn.

Zie niet hoe/of ik de taal aan kan passen.
Weet iemand of en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Offline Dave

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/10, 10:44:08 »
Het programma heb ik geinstalleerd, het is helaas in het spaans (niet mijn taal).

Bij de download staat dit:

This is my version of a Nokia PC Suite(r) but for Ubuntu and open source. THE HELP FORUM have a lot of usefull info, PLEASE USE IT!! TRANSLATE NOKUNTU TO YOUR LANGUAGE IT'S REALLY EASY!! See "translate" help forum topic for details.

Offline joseph

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/02, 01:08:49 »
@ Dave

Die is leuk.
Nu nog iemand vinden die zowel Nederlands als die taal (Spaans, Portugees ofzo?) beheerst.
Mij gaat dat in ieder geval niet lukken.

Was handiger geweest als er Engels bij was, denk dat de vertalingen dan wat sneller boven water gaan komen.