Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatisch update: Vereist installatie van onvertrouwde pakketten  (gelezen 1317 keer)

Offline darko

• Lid
Ubuntu 10.10 updates voor de linux kernel geeft bij mij sinds een paar dagen de melding Vereist installatie van onvertrouwde pakketten

Betreft de volgende pakketten:
language-pack-en language-pack-gnome-en language-pack-gnome-nl language-pack-nl linux-generic linux-headers-2.6.35-24 linux-headers-2.6.35-24-generic linux-headers-generic linux-image-2.6.35-24-generic linux-image-generic linux-libc-dev

Ik heb wat zitten Googlen, maar ik kan niet veel mensen vinden met een soortgelijk probleem. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Re: Automatisch update: Vereist installatie van onvertrouwde pakketten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/28, 18:39:59 »
Ontbrekende sleutel ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline darko

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/28, 18:50:52 »
Ik heb er nog niet naar gekeken, omdat ik op dit systeem al meerdere kernel upgrades heb gehad...maar kan er een reden zijn dat de sleutel spontaan verdwijnt?

In het lijstje bij pakketbeheer staan nu drie sleutels:
  • Ubuntu Archive Automatic Signing Key
  • Ubuntu CD Key Automatic Signing Key
  • Ubuntu Extras Archive Automatic Signing Key
« Laatst bewerkt op: 2010/12/28, 18:56:49 door darko »

Offline darko

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/28, 19:38:29 »
Er is iets vreemds: mijn server staat op 'Server voor  Nederland'.

Als ik deze zet op de Hoofdserver dan zijn er ineens geen updates meer...
Als ik expliciet een ´Server voor Nederland' kies bijv. ftp.tudelft.nl/archive.ubuntu.com dan zijn er ook geen updates meer!?

Wat is hier eigenlijk aan de hand? Wat is de server achter Server voor Nederland? Weet iemand wat de laatste Linux kernel is voor Ubunut 10.10?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/28, 20:52:56 »
2.6.35-24
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...