Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox loopt soms vast  (gelezen 9233 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox loopt soms vast
« Reactie #25 Gepost op: 2010/12/19, 13:06:38 »
@Pjotr: Zijn er Silverlight-sites waar het helemaal niet en andere waar Moonlight wel werkt?

Helaas, de laatste tijd gaat bij mij alles fout met Silverlight.... Ik erger me rot aan dat Microsoft-wanproduct en die vreselijke Moonlight-plugin.  >:(

Offline Tom

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2010/12/19, 13:10:17 »
Ik erger mij niet rot ,want 1 ik gebruik dat moonlight geval niet en ten tweede al die Sites die alleen met dat gewrocht werken staan of komen niet in mijn bladwijzers. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Gnome.

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/12/19, 13:49:22 »
Ik heb ook last van dit probleem in 10.10.
Firefox loopt vast, de muis loopt vast en soms loopt de laptop compleet vast; ; schijnt een bug te zijn.

http://wwww.ubuntuforums.org/showthread.php?p=9975837

Offline Tom

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2010/12/19, 14:06:42 »
Juist ,de 10.10 waarom denken jullie dat ik alleen nog maar de LTS versie´s gebruik , juist daarom. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2010/12/19, 21:22:41 »
De vastlopers hebben bij sommige pc's te maken met de muis-problemen van 10.10.

azertyh, Xubuntu 10.10 Maverick Meerkat, Re: pointer freezes
hello,
tuesday, i updated xubuntu with the new kernel : 2.6.35-22.
i also modify my grub by changing
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"to
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash noapic nolapic"since yesterday, xubuntu has never frozen. i don't know what has solved my problem : the new kernel or the change in grub.

Een andere oplossing voor problemen met 10.10 staat hier
godor, Re: Cursor freezes in 10.10
Hi,
It looks like, the problen persists since a long time, i found in some old posts (with old kernels) the same problem.
One interesting workaround is:
rmmod psmouse
modprobe psmouse proto=imps
This reloads the psmouse modul with an normal mouse protokol. It helps getting my freezes away, but it also disables the advanced synaptic actions like sidescrolling. So I dont use it. This workaround has not the powerconsumption problem like if you dont use a tickless kernel. (nohz option)

A little improofment was to use a meanline Kernel (v2.6.35.9-maverick) of ubuntu the mouse comes up faster after the lost sync.

So I still hope we will get a solution...
Greetings
Godor

Het het mij dus niet duidelijk of de oorzaak van de vastlopers bij maartenkubuntu een "simpel" Firefox probleem is of dat hier iets anders achter zit.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

« Reactie #30 Gepost op: 2010/12/20, 15:49:10 »
Begin zo langzaam aan ook te twijfelen of het wel aan FF alleen ligt. Echter de plugins lijken me uitgesloten, ik heb een nieuwe installatie geprobeerd zonder enige plugin te installeren, ook toen liep ie vast. Ook FF in de Safemode is zonder plugins en toch liep ie nog vast. Als ik een site open met daarin Silverlight/Moonlight doen zich er geen problemen voor, ik kan alle video's bekijken en gewoon weer doorsurfen. Ben nu naar het touchpad verhaal aan het kijken want ik gebruik deze wel op mijn laptop, alleen waarom dan crashen in combinatie met FF en niet met Rekonq?? Zit er langzaam aan aan te denken om maar eens heel Kubuntu op nieuw te installeren, er beginnen nog meer dingen te "falen" (plasma die ineens helemaal aflsuit en vervolgens met een blauw scherm doorgaat en bij het afmelden kom ik niet meer terug in de xserver om in te loggen).

« Reactie #31 Gepost op: 2010/12/20, 16:13:00 »
Net een nieuwe kernel binnen gehaald 2.6.35-24-generic maar lost het probleem niet op.  :(

Offline barco78

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2010/12/26, 09:05:32 »
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10

Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

« Reactie #33 Gepost op: 2010/12/26, 12:08:08 »
Daar zijn we weer.

Heb de kerst maar eens gebruikt om Kubuntu helemaal opnieuw te installeren. Alles opnieuw geinstalleerd en direct de tips "pas dit direct-doen-lijstje toe" en "computertip" toegepast. Alles helemaal weer naar persoonlijke voorkeur ingesteld en toen maar weer eens de gok gewaagd op de vast loop sites. Gelijk op advies in dit topic NoScript toegevoegd aan de add-ons. En wat blijkt er is helemaal NIETS veranderd  >:( . Ik wordt er nu behoorlijk moedeloos van, zelfs een hele schone installatie helpt niet. Wie o wie weet er nog een oplossing?
De volgende dingen zijn dus al geprobeert en nog loopt alles vast:

- Firefox in de safemode draaien zonder plugins.
- Firefox draaien met NoScript.
- Firefox opnieuw geinstalleerd.
- Heel Kubuntu opnieuw geinstalleerd met alle tips inc. programma's
- Log bestanden nagekeken, niks aparts te vinden mbt de crash
- Het touchpad bewerkt met code:  rmmod psmouse
                                                         modprobe psmouse proto=imps ,dit helpt een paar keer vervolgens niet meer en ik kan mijn touchpad niet normaal meer gebruiken.
- Grub aangepast met noapic nolapic

Groetjes,
Maarten

Offline barco78

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2010/12/26, 12:56:38 »
ow je gebruikt kubuntu? dan heb ik een verkeerde link gegeven

sorry hier is de goede link http://www.ubukuntu.nl.ae/

Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10

Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2010/12/26, 13:28:20 »
Wie o wie weet er nog een oplossing?
Als een mogelijke oplossing zie ik de installatie van K/X/Ubuntu 10.04.1. Voordat je hieraan begint, zou ik de live-CD van deze LTS-versie maken, want
Citaat van:
Elke zes maanden komt er een nieuwe versie van Ubuntu uit. De huidige stabiele versie is Ubuntu 10.04 (codenaam: Lucid Lynx). Deze versie bevat de nieuwste software en de laatste verbeteringen. Gezien 10.04 een LTS release is, wordt deze aangeraden. De Desktop versie zal tot april 2013 ondersteund worden met updates. En de server versie tot april 2015.

Probeer eerst de live-CD uit en bekijk of deze CD ook vastloopt. (Als dat zo is, kan je je de moeite voor de installatie besparen.)
Vervolgens zou ik deze instructie van A-Z volgen vooral het controleren van de CD.

« Reactie #36 Gepost op: 2010/12/26, 14:18:41 »
Okay, dus eigenlijk moet ik een versie terug als ik het goed begrijp?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2010/12/26, 17:21:22 »
De 10.04.1 versie is zeer stabiel en je firefox wordt daar ook geupdate dus geen zorgen ,ik deed vroeger ook alle distro´s aan ,nu alleen nog de LTS versie´s.
En dat is heel ontspannend laat de andere (freaks) maar klooien en testen).

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2010/12/26, 17:45:49 »
Het verschil tussen een LTS-versie en een "gewone" versie is de geschiktheid/stabiliteit voor de meeste systemen.
Sommige ervaringsdeskundigen stellen dat juist bij de versie zoals 10.10, die op een LTS-versie volgt, de meeste problemen te verwachten zijn. Deze problemen worden later door de ontwikkelaars weer opgelost. Maar dat helpt de doorsnee-gebruiker even niet verder, tenzij iemand tijd en kennis heeft voor een uitgebreide analyse van de problemen.

@wanda:
Het etiket freak
In contemporary usage, the word "freak" is commonly used to refer to a person with something unusual about their appearance or behaviour.
zou ik de geïnteresseerden niet willen geven. Maar omdat je waarschijnlijk eerder tussenversies geprobeerd hebt, begrijp ik je reactie en je "handtekening".

@maartenkubuntu
Ik ben blij dat je getest en gemeld hebt dat Kubuntu 10.10 voor jouw systeem niet helemaal passend is. Hier kunnen ook anderen weer van leren en een keuze maken.
Bij deze dus bedankt Maarten, dat je hiervoor de tijd hebt genomen.

Okay, dus eigenlijk moet ik een versie terug als ik het goed begrijp?
Het is dus geen stap terug, maar een stap naar een passend systeem als je met 10.04.1 verder gaat. 10.04 is veilig en wordt onderhouden tot april 2013.
Bij Kubuntu 10.04 wordt overigens expliciet vermeld dat uitgebreide Touchpad-aanpassingen mogelijk zijn.
Ik zou het zeer waarderen als je hierna een bericht geeft of het allemaal gelukt is.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/26, 17:50:21 door HarzG »

Offline BorisM

• Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
« Reactie #39 Gepost op: 2010/12/28, 16:27:59 »
Ik gebruik Kubuntu 10.10 met Firefox 3.6.12. Bij sommige pagina's loopt Firefox helemaal vast inclusief de gehele laptop. Alleen een harde reset werkt dan nog. Ik heb al alle add-ons uitgeschakeld, dit verhelpt het probleem niet. Van twee sites weet ik zeker dat ie daar altijd op blijft hangen. Dat is coenensandershow.nl en als ik op Disney On Ice kaartjes wil bestellen. Verder kan ik gewoon surfen op andere pagina's, niks aan de hand. Als ik dezelfde pagina's met Rekonq bezoek, dan is er niks aan de hand, het ligt dus aan firefox. Wie kan me helpen?

Ik heb een poos hetzelfde gehad. Het werd allemaal traag allemaal en liep regelmatig vast. Ik heb de hele firefox  opnieuw geinstalleerd en het probleem was opgelost.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #40 Gepost op: 2010/12/28, 16:43:04 »
Ik weet dat het probleem Firefox is, maar waarom gaan jullie niet massaal over op Google Chrome browser.
Geen vuiltje aan de lucht en draait veel sneller als Firefox.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

sprokkel

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 2010/12/28, 16:45:25 »
UBUNTU 10.10
Chrome browser draait beter en sneller bij mij,geen vast loper meer sinds een week