Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Personaliseren, beryl en desklets  (gelezen 2999 keer)

Personaliseren, beryl en desklets
« Gepost op: 2010/12/21, 21:45:49 »
Hey, daar ben ik  weer  :rolleyes:

Kan iemand me uitleggen hoe ik desklets installeer? Ik had een mooie gezien op gnome-look.org namelijk deze : http://gnome-look.org/content/show.php/lukas+desk_op-let?content=71314 maar, hoe installeer ik dit nou eigenlijk.

Ik gebruik dit http://gnome-look.org/content/show.php/Ordiance+Emerald+Inverted?content=135454 thema voor mijn vensters maar ik moet aldoor een commando intypen in het terminal al wil ik deze gebruiken omdat compiz fusion icon niet wil opstarten (dit had ik ook voor dat ik ubuntu opnieuw installeerde is dit een bug?)

Alvast bedankt :)

Groet,
Ubuntunoob Fabian  XD
« Laatst bewerkt op: 2010/12/21, 21:49:57 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Re: Personaliseren, beryl en desklets
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/22, 00:36:03 »
Er is een video van staat op dezelfde pagina http://dl.dropbox.com/u/544318/yab.ogg
Om Compiz in te schakelen ga je naar Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>Tabblad Visuele effecten>vink aan Extra
Blijft dit niet staan heb je de juiste grafische driver niet geinstalleerd of een vrij oude grafische kaart, of een incourant model.
Ga naar Systeem>Beheer>Stuurprogramma's>Wachtwoord ingeven>Het programma zoekt naar drivers, even wachten>Kies nu het aanbevollen stuurprogramma> Dit wordt geinstalleerd>De computer herstarten> Ga weer naar Uiterlijk en schakel Extra in.
Lukt dit ook niet, welke grafische kaart heb je? En welke Ubuntu versie heb je?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/24, 11:32:26 »
Ik krijg een fout Fout: Kan niet voldoen aan afhankelijkheid: python (< 2.6) in gdebipakketinstallatie?
Simpelbuntu

« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/24, 13:52:40 »
Kijk eens in het Software centrum of Synaptic  of Python is geïnstalleerd en welke versie.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/24, 14:43:50 »
0.63.1ubuntu14(synaptic)

python 2,6

Ik heb Ubuntu 10.10 en een HD4550 als videokaart

Edit:

Ik heb nu ook nieuwere versies van python geinstalleerd.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/24, 14:49:15 door lord4163 »
Simpelbuntu

« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/24, 17:55:22 »
Op de site staat Support: Ubuntu 8.04, 8.10  De fout die je hebt: Fout: Kan niet voldoen aan afhankelijkheid: python (< 2.6) Je hebt dus een phython versie nodig kleiner dan 2.6 Deze zou je eventueel uit de bronnen van 8.10 kunnen halen. Als je de tar uitgepakt hebt moet je niet op de deb klikken, maar eerst rechts op het bestand, Eigenschappen aanklikken, Tabblad rechten het hokje aanvinken achter Uitvoeren, scherm sluiten en dan op het bestand klikken, dan Uitvoeren in een terminalvenster aanklikken. Probeer dit eerst voordat je een andere python versie gaat installeren.
Daarnaast dit Does not work on AMD64 archi. als je de 64 bit hebt lukt het niet, bij mij werkt het dan ook niet. :(
« Laatst bewerkt op: 2010/12/24, 18:01:45 door Gijsbert »