Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SQL server van schets  (gelezen 1026 keer)

lionsqau

• Gast
SQL server van schets
« Gepost op: 2007/01/05, 08:25:05 »
Goedendag allemaal,

Ik zit al een tijdje uit te zoeken hoe ik een sql server op kan richten en die volledig ingesteld krijg. een bijzaak is dat ik de server als oorsprong voor MythTv nodig heb maar verder zou ik er ook mee willen klooien en als back-end gebruiken voor andere apps.

Ook vroeg ik me af of iemand nog iets van het programma Academic ofzoiets weet, het is een beheerderstool voor configuraties(heb het zo gehoord) of weten jullie misschien andere progs. waarmee je de functionaliteit van een configuratiescherm krijgen.

hartelijk dank

Groeten

Offline nicolas

• Lid
SQL server van schets
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/05, 10:57:33 »
Op de site van MySQL zelf is erg veel info te vinden over het inrichten van MySQL. Tevens heeft de site www.howtoforge.com ook een batterij tutorials waarin het inrichten van MySQL vaak onderdeel is van het inrichten van een LAMP server.

packages.ubuntu.com heeft in ieder geval niet van academic gehoord en ook met Google is even niets snel te vinden. Kun je iets meer uitleggen wat je precies bedoelt met de beheertool voor configuraties?
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

lionsqau

• Gast
SQL server van schets
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/05, 11:22:12 »
ik weet niet 100% hoe die heet maar het is zeg maar een programma die je kunt vergelijken met configuratiescherm van windows xp, dus zulke mogelijkheden(niet gelijke tools)

en bedankt voor de link, ik zal ernaar kijken en hopelijk kom ik er uit.