Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] ABN AMRO Tradebox loopt niet in Ubuntu 10.04.1  (gelezen 2254 keer)

[opgelost] ABN AMRO Tradebox loopt niet in Ubuntu 10.04.1
« Gepost op: 2010/12/12, 14:42:20 »
Iemand ervaring met de ABN AMRO Tradebox in Ubuntu?
Ik ben dit weekend over moeten stappen van Fortis op ABN AMRO en wil nu graag de (gratis) ABN AMRO Tradebox gebruiken ivm interesse in beleggingen.
Als je ingelogd bent bij ABN AMRO kun je een bestand: tradebox.jnlp downloaden. Als je dat aanklikt lijkt er een installatie te starten (op java gebaseerd) en dat loopt..... en loopt .....en blijft lopen....maar komt nooit helemaal tot een goed einde.
Heeft iemand er ervaring mee om het wel goed aan de praat te krijgen?

Ik maak me weinig illusies over ABN AMRO; heb al diverse malen aan de bel gehangen, maar daar doen ze net of Linux een tamelijk onbekend maar desniettemin vies woord is. Als ze mij als klant willen behouden moet die houding wel snel veranderen.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/12, 22:16:51 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: ABN AMRO Tradebox loopt niet in Ubuntu 10.04.1
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/12, 16:46:05 »
Hebben ze daar geen .tar of .deb pakket van ? Lijkt me logischer om te installeren...

Is het linux ondersteund dat pakket dat je moet installeren ?

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: ABN AMRO Tradebox loopt niet in Ubuntu 10.04.1
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/12, 16:49:19 »
Inmiddels is het me gelukt de de Tradebox draaiend te krijgen:
Zorg dat je de meest recente java hebt geïnstalleerd (via sypnaptic: sun-java6-javadb) Momenteel versie 6.22 meen ik.
Vervolgens inloggen (en ingelogd blijven) op ABN AMRO site.
Dan de tradebox opstarten met het bestand hierboven genoemd. Duurt wel even voordat hij alles binnen heeft gehaald de eerste keer.
Daarna loopt het allemaal prima....bij mij.
Misschien hebt u er wat aan.  
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood