Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van Dale Groot Woordenboek Hdendaags Nederlands onder Wine  (gelezen 3784 keer)

van Dale Groot Woordenboek Hdendaags Nederlands onder Wine
« Gepost op: 2010/11/17, 14:48:02 »
Er is hier al eerder sprake geweest van het wel/niet functioneren van van Dale woordenboeken onder Wine. Na upgrade naar 10.04 werken alle woordenboeken - behalve één dat juist voor mij erg nuttig is (vanwege synoniemen): Van Dale Groot Woordenboek Hedendaags Nederlands. De installatie lijkt perfect te verlopen, maar ik krijg het daarna niet aan de praat. Weet iemand hier een oplossing voor?

Re: van Dale Groot Woordenboek Hdendaags Nederlands onder Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/17, 20:20:22 »
Je weet dat er ook een Linux-versie is?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/19, 14:16:35 »
Nee, dat weet ik niet, geachte Vistsaus. Is het echt wel dit woordenboek (niet de veel eenvoudigere versie, die je tegen betaling vanuit het internet kunt oproepen)?  Zo ja, graag informatie over waar je e.e.a. kunt vinden.
Overigens is het me ondertussen gelukt om het Woordenboek Hedendaags Nederlands in Wine te installeren (een kopie van de inhoud van de cd op een stick gezet en vervolgens direct op de c-schijf van Wine gekopieerd. Vervolgens dubbelklikken op VDNN.exe

Offline 5mceks12

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/19, 20:56:27 »
Bij een poging je Van Dale woordenboek widget te downloaden krijg ik volgende boodschap:Please upgrade your Flash Player Flash Player 6.0.65 or higher is required. ? Wat nu?

« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/19, 21:01:45 »
Heb je Flash Player we geïnstalleerd? Deze zit in ubuntu-restricted-extras.

Offline 5mceks12

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/19, 21:08:25 »
Volgens Softwarecentrum geinstalleerd !

« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/19, 21:28:06 »

Ook Adobe Air downloaden !! Anders kan je die widget niet installeren (op de site van Adobe zelf/ deb. kiezen / opslaan van dat pakketje kiezen in downloads/ dubbelklik op dat pakketje en voila Air is geïnstalleerd !
Vervolgens die link van Vistaus volgen en de widget installeren --> verloopt vlekkeloos !

Je kan deze applicatie terugvinden onder Toepassingen/hulpmiddelen/ Van Daele widget (de snelkoppeling op je bureaublad kan je, als dat niet graag hebt, probleemloos verwijderen)
Enjoy !!! Het werkt héél goed ! Heb het zelf net gedaan allemaal.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline 5mceks12

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/20, 22:30:26 »
Wat laat maar mijn dank het werkt!

« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/21, 15:39:42 »
Bij mij lukt het downloaden niet: ik krijg de raad de download eerst naar de schijf te doen. Begrijp het niet. ???

« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/21, 21:31:47 »
Ga eerst naar Adobe om dat 'Air' te downloaden, kies voor het .deb bestand.
Kies voor opslaan (in je downloadmap). Ga via Locaties naar Downloads. Zoek het pakketje dat je hebt gedownload. Dubbelklik op dat pakket, de installer doet dan gewoon zijn werk.

Het kan zijn dat je van Canonical een 'update' krijgt voor dat Air-pakket; gewoon negeren.

Volg de link die Vistaus heeft opgegeven.

Kies de Linux-versie.

Installeer de Widget, en je kan deze dan simpel gebruiken.

Adobe kan je soms de melding geven voor een update; ook gewoon negeren (anders krijg je een lus van updates; eerst van Adobe en daarna die update van Canonical en zo blijft dat maar duren).

Na afronding van de installatie zie je een snelkoppeling van die Widget op je bureaublad; kan je probleemloos verwijderen als je dat niet wenst.

Terug te vinden onder: Toepassingen/ Hulpmiddelen/ VanDale Widget.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort