Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen na installatie Ubuntu Tweak  (gelezen 1469 keer)

problemen na installatie Ubuntu Tweak
« Gepost op: 2010/12/11, 16:44:27 »
Beste Ubunteros

Bij mij doet zich het volgende probleem voor >:( >:( na installatie van Ubuntu Tweak
 heb ik aangevinkt dat ik mijn home folder op de desktop wilde hebben en ook het icoon computer en prullenbak.

nu zijn al de folders uit mijn home folder verdwenen en als ik iets wil opslaan komen deze files op mijn desktop en in de home folder.
ook als ik handmatig folders in de homefolder maak komen ze op mijn desktop.  de homefolder en computer icoon zijn niet te verwijderen van de desktop.
ik heb Ubuntu  tweak al verwijderd.

Wie kan mij helpen ????

Offline Nollie

• Lid
Re: problemen na installatie Ubuntu Tweak
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/11, 17:21:49 »
Vreemd, ik heb met behulp van Ubuntu Tweak ook het pad naar mijn persoonlijke map gewijzigd (naar een andere partitie). Jij wilde alleen een verwijzing (snelkoppeling) op het buroblad, maar hebt blijkbaar de hele map verplaatst. Maar dat ligt niet aan Ubuntu Tweak. Ik denk dat je beter weer dit programma kunt installeren om het pad terug te zetten.
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/11, 17:23:16 »
Ik ga het proberen,

Bedankt

Robert

OPGELOST - problemen na installatie Ubuntu Tweak
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/11, 17:59:21 »
Bedankt voor de hulp, via Ubuntu tweak alles terug gezet. Had teveel aanvinkt zonder na te denken. ga
 Nu Ubuntu tweak verwijderen

Beste Ubunteros

Bij mij doet zich het volgende probleem voor >:( >:( na installatie van Ubuntu Tweak
 heb ik aangevinkt dat ik mijn home folder op de desktop wilde hebben en ook het icoon computer en prullenbak.

nu zijn al de folders uit mijn home folder verdwenen en als ik iets wil opslaan komen deze files op mijn desktop en in de home folder.
ook als ik handmatig folders in de homefolder maak komen ze op mijn desktop.  de homefolder en computer icoon zijn niet te verwijderen van de desktop.
ik heb Ubuntu  tweak al verwijderd.

Wie kan mij helpen ????

Offline Nollie

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/11, 18:22:17 »
Waarom verwijderen ? De opruimer is geweldig voor configuraties en kernels.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/11, 18:29:45 »
Bedoel je de opruimer die onder systeem>Beheer zit? die heb ik al of is er nog een andere?

Offline Nollie

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/11, 18:59:24 »
Bedoel je de opruimer die onder systeem>Beheer zit? die heb ik al of is er nog een andere?
Nee !!! Dat is Computer Janitor en die is dodelijk :evil: (gooi ik gelijk eraf). Ik bedoel de opruimer binnen Ubuntu Tweak. Dat is een goeie aanvulling op Bleachbit. Als er een nieuwe kernel is dan toch even wachten. Als je na een aantal reboots geen problemen hebt gehad, dan kun je de oude opruimen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/11, 19:16:04 »
Systeem schoonmaken (inclusief ouwe kernels opruimen) doe je beter zo:
http://sites.google.com/site/computertip/faq#TOC-Hoe-kan-ik-mijn-systeem-schoonmaken

Geen enkel opruimprogramma bij nodig dus.  :)

« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/11, 19:30:56 »
Je Janitor heb ik nu direct verwijderd, Ik heb nog maar 1 kernelupdate gehad. dus laat ik het maar even zo, en bedankt voor de link naar de info pagina over kernels opruimen en zo. 

Groeten

Robert