Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sudo  (gelezen 1419 keer)

harald

• Gast
sudo
« Gepost op: 2007/01/02, 17:08:44 »
Als ik in ubuntu de Wireless assistant start krijg ik een melding over onvoldoende bevoegdheden met als slot Did you run it using "sudo" ?
Waarom wordt er niet direkt naar mijn wachtwoord gevraagd?
Wat moet ik doen om de WA te starten?

Offline Soul-Sing

• Lid
sudo
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/02, 18:20:10 »
Citaat van: harald
Als ik in ubuntu de Wireless assistant start krijg ik een melding over onvoldoende bevoegdheden met als slot Did you run it using "sudo" ?
Waarom wordt er niet direkt naar mijn wachtwoord gevraagd?
Wat moet ik doen om de WA te starten?
sudo plaats je voor een opdracht of het starten van een prog. in de terminal, daarna word je om een wachtwoord gevraagd. daarna Enter.

harald

• Gast
sudo
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/02, 19:42:08 »
Bedankt voor de hulp. Verbinding is nu gemaakt.

sudo
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/02, 19:44:42 »
Bedankt voor de hulp. Verbinding is nu gemaakt.
Trouwens wil je het zonder de terminal op te starten, dan kun je een starter maken met gksu ervoor! Dan krijg je een grafisch venstertje om het wachtwoord in toetsen en hoef je tenminste niet perse de terminal open te laten staan!

harald

• Gast
sudo
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/03, 11:46:55 »
Terugkomend op mijn eerdere opmerking; de verbindingsgegevens worden niet door het systeem onthouden. Ne  sudo wlassistant verschijnt er een heel scherm met gegevens en aan het eind wordt de verbinding gemaakt. Maar om nu iedere keer na het opstarten weer met sudo/gksu de verbinding ot stand te brengen.......
Graag nogmaals hulp.

Offline Soul-Sing

• Lid
sudo
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/03, 11:48:45 »
Terugkomend op mijn eerdere opmerking; de verbindingsgegevens worden niet door het systeem onthouden. Ne  sudo wlassistant verschijnt er een heel scherm met gegevens en aan het eind wordt de verbinding gemaakt. Maar om nu iedere keer na het opstarten weer met sudo/gksu de verbinding ot stand te brengen.......
Graag nogmaals hulp.
helaas geen ervaring mee, anderen vast wel!