Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan windows vista niet meer opstarten na installatie Ubuntu 10.10  (gelezen 1059 keer)

Offline Zjoske

• Lid
ik heb van het weekend ubuntu 10.10 op mijn laptop geïnstalleerd. Werkt hartstikke goed, maar nou kan ik mijn andere besturingssysteem, windows vista, niet meer opstarten. Hij doet het gewoon niet meer. Wanneer ik de laptop aanzet, krijg ik eerst een keuzemenu te zien. Wanneer ik dan kies voor het opstarten van win vista, lijkt het in eerste instantie goed te gaan werken, maar uiteindelijk start hij toch niet op. Da's knap lastig, want ik heb dat soms nodig.

Er zal wel te weinig info in dit stukje staan, maar dat komt omdat ik niet weet welke info je nodig hebt om zoiets te kunnen beoordelen.

wie weet raad?

Zjoske

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan windows vista niet meer opstarten na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/21, 19:22:45 »
Maak eens een digitale foto van het keuzemenu bij opstart en plaats die op Imageshack: http://imageshack.us/

Zet de koppeling vervolgens in een nieuw bericht.

Offline Zjoske

• Lid
Re: Kan windows vista niet meer opstarten na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/21, 21:22:34 »
Eindelijk een digitale camera gevonden maar ook ruim 200 Mb aan updates gedownload voor Ubuntu. Het lukt me inmiddels wél om vista op te starten. Ik zal gisteren dus wel iets fout hebben gedaan. Iig bedankt voor de reactie, maar het is -gelukkig- niet meer nodig.