Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virusscanner .  (gelezen 1091 keer)

Offline pertrus

• Lid
Virusscanner .
« Gepost op: 2010/11/21, 00:43:48 »
Hello --Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje  :)
Ik ben een gebruiker van Win 7 , maar nu zou ik ( op advies van mijn zoon ) Ubuntu willen uittesten op virtualbox !
Maar nu mijn vraagje -- als ik Ubuntu heb geinstaleerd in virtual box -- heb ik daar ook een virusprogram en  firewall program apart nodig  ?
Nu gebruik ik AVG en zone alarm om win 7 te beveiligen  :evil: :|!
Dank bij voorbaat .
P.

Offline Roc.am

• Lid
Re: Virusscanner .
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/21, 01:02:13 »

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/21, 06:12:01 »
In linux heb je geen firewall en virusscanner en spywarescanner nodig.

Wel kun je het beste alle software alleen van de linux(ubuntu) server installeren, dus niet van vreemde website's.
Hierdoor is de kans dat je virussen oploopt minimaal.

Je windows7 virusscanner/firewall zal nooit werken op iets wat je binnen virtualbox installeerd, dus indien je xp installeerd moet je dus een virusscanner/firewall installeren.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/21, 06:14:29 door jan11000 »

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/21, 09:57:01 »

Offline pertrus

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/21, 11:20:58 »
Bedankt gasten -- dat was vlug  :)
Nog een vraagje -- ik heb begrepen dat openoffice in het ubuntu software pakket zit ? ik gebruik dat nu ook in mijn win 7, zo geen probleem met dat - maar ik gebruik Skype ook , moet ik nu skype ook terug installeren in ubuntu , 2maal dus ?
En wat denk je van yahoo messenger die heb ik ook in win 7 , ook terug instal. in ubuntu ?
veel vragen he  :o

Offline joop905

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/21, 11:40:29 »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/21, 13:01:16 »
Ik ben op de hoogte van de uitstekende veiligheid in Ubuntu maar omdat ik toch nog afhankelijk ben van windowsprogramma's heb ik toch een virusscanner geïnstalleerd. Avast! Antivirus vond na de eerste scan een groot aantal zogenaamde  java virussen maar ik weet niet zeker of die schade kunnen aanrichten in Ubuntu. 

http://www.avast.com/linux-home-edition