Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rekenknop OpenOfiice  (gelezen 632 keer)

Rekenknop OpenOfiice
« Gepost op: 2010/10/30, 22:31:51 »
En dan meteen nog maar een prangende vraag...

Ik gebruik in een rekenblad van OpenOffice de wiskundige bewerking Subtotaal (=SUBTOTAAL(9;G3:G115)). Werkt prachtig (en Excel heeft deze niet aan boord geloof ik). Maar het gekke is dat het niet direct reageert: alleen als ik het betreffende document afsluit en weer open, pas dan wordt het juiste resultaat getoond. Ik vroeg me nu af of er een soort ALT-F9 (Excel) ook voor Open Office beschikbaar is zodat ik het doorrekenen  kan forceren(?)

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline HarzG

• Lid
Re: Rekenknop OpenOfiice
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/31, 17:05:25 »
Bij mij werkt deze functie wel direct.

1. Met welke Ubuntu-versie en met welke OpenOffice-versie werk je?
... en hoe heb je OpenOffice geïnstalleerd?
2. Worden waarden opgevraagd uit een ander rekenblad?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Rekenknop OpenOfiice
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/17, 00:05:11 »
Dank voor je reactie HarzG.
Ik werk met de meest recente versies van beide pakketten. Ik heb het inmiddels ook opgelost op de manier die ik al eerder heb geconstateerd: wegschrijven als MS-Office document; openen in Excel en dan weer opslaan en vervolgens weer in Open Office openen. Zoals gezegd al bij andere functies geconstateerd: klaarblijkelijk moeten sommige functies worden wakker gekust, of op scherp worden gezet door MS. Eigenlijk wel heel vervelend/bedenkelijk, maar ik ben er weer wel mee geholpen...

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.