Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Kernel 2.6.32-25.45 installatie probleem  (gelezen 630 keer)

[Opgelost] Kernel 2.6.32-25.45 installatie probleem
« Gepost op: 2010/11/03, 00:18:35 »
Kernel 2.6.32-25.45 installatie lukt niet/gaat ieder keer fout op m'n laptop.
Kernel 2.6.32-25.44 is de laatste gedefinieerde kernel (zie screenshot), maar deze is niet meer terug te roepen via Synaptic.
Als ik kernel 2.6.32-24.43 wil gebruiken (andere optie van Grub) krijg ik de volgende melding:

udevadm trigger is not permitted while udev is unconfigured.
*lange pauze*
Gave up waiting for root device. Common problems:
- Boot args (cat /proc/cmdline)
  - Check rootdelay= (did the system wait long enough?)
  - Check root= (did the system wait for the right device?)
- Missing modules (cat /proc/modules; ls /dev)
ALERT! /dev/disk/by-uuid/90fe3b31-60bc-4597-8b3b-4866cf4ff517 does not exits.
Dropping to a shell!

De bootparameters die opgegeven worden zijn de juiste (APCI=OFF NOAPIC PNP=OFF ROOTDELAY=90) maar ik kan dus niet terug naar deze kernelversie.

Het zelfde geld voor "de herstel-opties" in het Grub-menu. Deze werken niet of lopen vast.

Eea heeft tot gevolg dat ik momenteel alle software of via Synaptic of via Terminal moet installeren omdat er ieder keer gevraagd wordt of ik /boot/grub/menu.lst wil laten aanmaken. Aangezien het hier om Grub2 gaat is dit dus helemaal niet nodig/wenselijk.

Heeft iemand een idee hoe ik 2.6.32-25.44 weer terug kan halen als active kernel en wat de gevolgen hiervan zijn voor de software-instellingen?
Verder werkt alles nl naar behoren, ik kom verder dus geen ander problemen tegen, ondanks dat 2.6.32-25.45 niet goed gedefinieerd is, behalve dat iedere keer na de (de-)installatie van een programma om een herstart gevraagd wordt.

Edit:
Vermoedelijk als gevolg van het installeren van "een oude" Remastersys-Backup is Grub1 mee geinstalleerd / geherinstallleerd.
Na opnieuw Grub2 geinstalleerd te hebben lijkt alles weer goed te gaan.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/18, 13:35:15 door JPaulus »
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5