Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rhythmbox niet meer in de tray  (gelezen 810 keer)

Offline paulkater

• Lid
Rhythmbox niet meer in de tray
« Gepost op: 2010/10/26, 21:26:18 »
Vorige week heb ik geüpgrade van 10.04 naar 10.10. Op zich niks mis mee.
Echter... vanavond wil rhythmbox zich niet meer terugtrekken in de system tray. Gisteren nog, als ik Rhythmbox startte, kwam het icon gewoon in de tray te staan. Vandaag niet meer.

Gisteren heb ik USBMOUNT verwijderd via Synaptic. Dit omdat ik had gevonden dat die ervoor zorgt dat USBdrives met een FAT systeem enkel als root kunnen worden gemount.

Zou het kunnen zijn dat dit ermee te maken heeft? (Ik weet het, vergezocht, maar je weet het niet dus meld ik dit even.)

Bij het verwijderen van USBMOUNT werd geschreven dat er een reboot moet gebeuren om het echt weg te krijgen. Die heb ik nog niet gedaan (ik heb geen windows, ik weiger om voor alles te rebooten ;) )

Graag hoor ik of iemand een idee heeft waarom rhythmbox opeens een hekel aan de tray heeft...

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Rhythmbox niet meer in de tray
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/26, 21:27:17 »
Klik eens op het 'geluid-icoon' en wees verrast  ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline paulkater

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/26, 21:38:06 »
Helaas, als ik op het volume-icoon klik krijg ik de optie om het geluid harder en zachter te zetten. Niets dat wijst op een mogelijkheid om de muziekspeler in de tray te krijgen. Toch bedankt!
En als ik iets niet goed begrijp of doe, ik ben voor verbetering vatbaar. ;)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/26, 21:42:17 »
Als je 10.10 hebt, en rhytmbox is opgestart (je mag daarna wel op x drukken) zou je het volgende moeten zien

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/26, 21:43:34 »
Rhythmbox daar kiezen voor  bewerken ==> plugins vinkje zetten bij status icoon (kijken als het aangevinkt staat bij configureren om het naar wens aan te passen

Offline paulkater

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/26, 21:48:23 »
Hmmm.

Ronnie: zoiets zie ik echt niet.

verhelsttje: ik zie geen plugin in Rhythmbox hiervoor. Tot nu toe ook niet nodig gehad. Eens kijken waar die plugin vandaan te halen is, want in RB staat momenteel geeneen plugin.

Bedankt!

Offline paulkater

• Lid
Re: Rhythmbox niet meer in de tray - Opgelost!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/26, 21:51:21 »
W00T!!!

Succes. Na het installeren van de Rhythmbox plugins via Synaptic (die ook een stapel ander spul daarbij installeert) staat er prompt weer een icoon in de tray als ik RB start.

Helemaal geweldig. Opgelost.

Dank jullie wel!