Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] menu locaties aanpassen  (gelezen 951 keer)

[OPGELOST] menu locaties aanpassen
« Gepost op: 2010/10/22, 17:49:19 »
een beetje domme vraag, maar toch: waar kan ik een keuze "verwijderen" toevoegen in het rechtermuis menu. En als we toch bezig zijn: kan ik daar ook aangeven of ik de mappen die ik bij het opslaan van bestanden e.d. links in het vak heb staan ook in de menu keuze "locaties" zie?? zo nee, waar dan wel?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/23, 11:43:56 door Frank te Wierik Hölscher »

Re: menu locaties aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/22, 18:16:12 »
een keuze toevoegen die de prullebak omzeilt heb ik inmiddels gevonden. Het staat gewoon in de voorkeuren van nautilus. Nu wil ik alleen nog weten hoe mijn menu "locaties" kan worden uitgebreid.

Offline Mionar

• Lid
Re: menu locaties aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/22, 19:11:10 »
Je kan als je Nautilus open maakt (bijv. via Locaties -> Persoonlijke Map) items naar het venster linksonder slepen en met de rechtermuisknop kan je ze hier verwijderen.

Een andere manier is het bestand .gtk-bookmarks aanpassen. Dit bestand staat verborgen in je persoonlijke map en kan je met gedit openen, of via de terminal:

gedit ~/.gtk-bookmarks

De verschillende partities/drives die er standaard instaan kan je naar mijn weten niet aanpassen.

[OPGELOST] menu locaties aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/23, 11:29:27 »
De menukeuze "locaties" bevat een keuze bladwijzers. Onder die keuze stonden de keuze die ik in het menu verwachtte. Ik vond ergens een map waar de betreffende keuzes instonden en bestand met een vreemde naam. Toen ik die verwijderde verdween de keuze bladwijzers en verschenen de menukeuzes direct onder de keuze "locaties". Hoera  =D =D dus ..... probleem opgelost