Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: irrirante POPUP bij editen van oa .php bestanden op gemounte schijven  (gelezen 742 keer)

Offline B3rt

• Lid
Ik gebruik netbean als editor.

Telkens als ik klik op een php bestand (bv config.php) welke staat op een gemounte (via fuse) schijf, wat ik wil gaan editen via mijn editor dan krijg ik een popup met de melding:
Wilt u "config.php" uitvoeren, of de inhoud bekijken?
"config.php" is een uitvoerbaar tekstbestand.

En dan 4 knoppen (zie bijlage):
uitvoeren in terminal venster, weergeven, annuleren en uitvoeren.
Als ik dan gewoon op weergeven klik opent netbean zich netjes zoals het ook hoort.
Dit is echter zeer irritant, wat ik wil is dat als ik op een .php bestand klik mijn editor (netbean) direct het bestand opent zonder dat deze irritante popup verschijnt en me vraagt wat ik wil doen. Ik heb alle file "associaties" al aan netbean gekoppeld, netbean opent dus ook echter pas nadat ik op "weergeven: heb geklikt. Als ik de bestanden aan een andere editor koppel krijg ik dezelfde melding.
Dit gebeurd dus alleen bij gemounte schijven, lokale bestanden op de PC zelf openen normaal zonder enige popup.

Dus hoe o hoe krijg je die irritante POP waarschuwing/vraag weg wat te doen....

Re: irrirante POPUP bij editen van oa .php bestanden op gemounte schijven
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/17, 21:26:50 »
2 mogelijkheden:
 - het bestand niet uitvoerbaar te maken. Dat kan via rechtse muisknop=>Eigenschappen, tabblad "Rechten".

- De melding uitzetten, met als nadeel dat ge elk uitvoerbaar bestand in de terminal moet uitvoeren. Locaties=>Persoonlijke map=>Bewerken=>Voorkeuren, tabblad "Gedrag". Kiezen voor "Uitvoerbare tekstbestanden weergeven als ze worden geopend".

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/17, 21:27:12 »
Ga naar Persoonlijke map Bewerken -> Voorkeuren -> Tabblad Gedrag -> Uitvoerbare tekstbestanden weergeven wanneer ze worden geopend deze aan vinken

grJ

Offline B3rt

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/17, 21:34:53 »
niet uitvoerbaar maken kan niet, is een remote mounted disk.

De melding uitzetten werkt perfect.
De bestanden worden nu netjes geopend zonder irritante melding.