Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe gebruiken 'Shared Library Functions' ....  (gelezen 904 keer)

Offline JoVM

• Lid
Hoe gebruiken 'Shared Library Functions' ....
« Gepost op: 2010/10/16, 19:59:47 »
Wat doe ik met .so bestanden? Plaats ik deze gewoon ergens in een folder? En hoe compileer ik men app dan voor 'shared libraries'?

Offline ivo

• Lid
Re: Hoe gebruiken 'Shared Library Functions' ....
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/16, 20:46:00 »
Het lijkt mij dat jij een paar stappen hebt overgeslaan.
Net als dat jongetje op een driewieler die aan een voorbijganger vraagt of die weet
waar circuit Zandvoort is en hoe hij kan meedoen aan de Formule-1 race.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/16, 20:49:41 »
Citaat
The term DLL occurs most frequently in Microsoft Windows and OS/2 environments. Unix and Unix-like platforms more commonly use the term shared library or shared object; consequently, the .so  filename extension occurs most commonly to identify shared library files in such environments — often followed by another dot and a version number (for example libc.so.6). The different semantics provide technical justification for this usage.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline JoVM

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/16, 20:52:41 »
Ivo, is dynamisch linken van een library al een F1 wedstrijd? Je kan toch gewoon de instructies uitleggen.
Ik kan even goed een java developer zijn die alleen maar packages build en nog nooit met .so of .dll heeft gewerkt. ;)

Offline ivo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/16, 21:23:32 »
Ivo, is dynamisch linken van een library al een F1 wedstrijd? Je kan toch gewoon de instructies uitleggen.
Ik kan even goed een java developer zijn die alleen maar packages build en nog nooit met .so of .dll heeft gewerkt. ;)

Uit je vraagstelling begrijp ik dat je nog niet zelf naar antwoorden hebt gezocht.
Bovendien denk ik dat je dit beter in "Programmeren" kunt vragen.

Oh, ik weet overigens het antwoord niet.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/17, 11:06:25 »
Kort omschreven ... functies die worden opgeroepen door de hoofdapplicatie om te laten uitvoeren door een Subapplicatie.
De welbekende DECLARE set.

Hier wat uitleg zoals we het binnen Windows doen.
HOWTO Lesson 2 : Creating .DLL's

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline ivo

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/17, 11:58:59 »
Kort omschreven ... functies die worden opgeroepen door de hoofdapplicatie om te laten uitvoeren door een Subapplicatie.

Wat een bagger......

On Error Resume Next

« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/18, 01:48:32 »

Wat een bagger......

On Error Resume Next

Was niet om je een 100% handleiding te geven, maar meer het idee over de opbouw aan te geven.
Error on resume next is natuurlijk niet de meesdt goede oplossing om iets uit te leggen.

gelukkig weet jij bschijnbaar al beter ..... gelukkig