Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Thunderbird herhaalt steeds 'Choose user profile'  (gelezen 687 keer)

Offline Brononi

• Lid
[OPGELOST] Thunderbird herhaalt steeds 'Choose user profile'
« Gepost op: 2010/10/18, 17:33:02 »
Hey,

Zopas Ubuntu 10.10 64b geïnstalleerd.
Ik heb nu een probleempje met Thunderbird. Deze vraagt me steeds opnieuw bij het opstarten om een profiel aan te maken.
Ik doe dit telkens, maar bij het afsluiten van thunderbird, en opnieuw openen vergeet hij dit precies.
Hij blijft me dit telkens vragen.

ps ik installeerde Thunderbird via het softwarecentrum, en is ook wat raar dat hij dit dan in het engels doet. Of niet?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/18, 19:29:56 door Brononi »

Re: Thunderbird herhaalt steeds 'Choose user profile'
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/18, 17:42:47 »
Thunderbird de-installeren en weer opnieuw installeren al geprobeerd?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Brononi

• Lid
Re: Thunderbird herhaalt steeds 'Choose user profile'
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/18, 19:29:37 »
Yezzz, gevonden...  :P

Blijkbaar was er een probleempje met de folder van .thunderbird. Deze was aangemaakt door gebruiker en groep root?
Ik had deze nochtans gewoon installeert via softwarecenter. Als ik de eigenaar veranderen was dit in orde.

In console venster:
sudo chown gebruikersnaam /home/gebruikersnaam/.thunderbird -Rf
sudo chgrp gebruikersnaam /home/gebruikersnaam/.thunderbird -RF

Iemand enig idee waarom de folder aangemaakt werd als root gebruiker, en niet via de ingelogde gebruikersnaam?
Kan ik hier nog problemen mee ondervinden in de toekomst?

ps de taal lukte niet direct via de add-on. Maar wel via volgend commando in console venster
sudo apt-get install thunderbird-locale-nl