Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klipper contextmenu niet terug te vinden.  (gelezen 592 keer)

Offline Fido

• Lid
Klipper contextmenu niet terug te vinden.
« Gepost op: 2010/10/15, 14:04:56 »
In Kubuntu 10.10 is het klipper contextmenu niet terug te vinden. De sneltoets lijkt wel te zijn gedefinieerd binnen KDE alleen lijkt de optie te zijn verdwenen in de klipper eigenschappen. Is de feature verwijderd? Ik vond hem namelijk erg handig.

Re: Klipper contextmenu niet terug te vinden.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/15, 14:07:08 »
Rechtermuisknop op het Klipper-icoontje? Werkt hier prima op Kubuntu 10.10 :)

Offline Fido

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/17, 11:27:45 »
Ja, met de rechtermuisknop werkt het idd wel, maar ik bedoel eigenlijk via de sneltoets. Met ctrl-alt-V kon je in 10.04 het context menu laten verschijnen op de muispositie. Dit werkt helaas niet meer en ik gebruik dit heel veel.

Offline Fido

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/17, 11:39:34 »
Ok, er is een oplossing, alleen is het nog niet mogelijk om het contextmenu bij de muispositie te laten verschijnen.

Onder de globale sneltoetsen moet de sneltoets voor het contextmenu worden uitgeschakeld. Daarna kan onder "syeteemvak instellen" onder "items" de sneltoets voor klipper ingesteld worden. Deze stond bij mij al op [CTRL]-[ALT]-V, maar dit werkte niet. Na het uitschakelen in de globale sneltoetsen en opnieuw toewijzen bij de systeemvak instellingen, werkt het wel.