Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu netbook edition 10.04 GUI start niet meer op  (gelezen 874 keer)

Ubuntu netbook edition 10.04 GUI start niet meer op
« Gepost op: 2010/10/15, 15:20:47 »
Ik heb nogal wat zitten prutsen met ubuntu en het gevolg was dat mijn toetsenbord en touchpad niet meer werkten.
Na nog meer geprutst te hebben kreeg ik niet eens het aanmeldscherm meer te zien.
Nu zie ik een soort terminalvenster beginnend met "(initrmfs)"
Op zich kan het me weinig schelen of het nog te repareren is of niet. Ik zou vooral een aantal bestanden van de schijf willen halen in mijn documentenmap.
Ik heb al geprobeerd via een usb te booten maar ik kan niet direct vinden waar mijn bestanden zich bevinden op de harde schijf.
Iemand die mij kan helpen?

Dank bij voorbaat
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Ubuntu netbook edition 10.04 GUI start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/15, 15:42:28 »
Beste Kai Nickson, alleereerst welkom hier.

Je post laat zich lezen alsof je zelf niet meer precies weet wat je allemaal gedaan hebt. Maar goed, dat kan eenieder overkomen.
Geef in je 'soort terminalscherm' eens in startx (ja, aan elkaar). Wat gebeurt er dan?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Ubuntu netbook edition 10.04 GUI start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/15, 16:43:20 »
Paniek is nu grotendeels voorbij :p
tijd om met een koel hoofd verder te doen.

Als ik startx invoer geeft hij
/bin/sh: startx: not found.

Ik heb het terminalvenster sinds dat ik op het beginscherm F4 geduwd heb (recovery).
Mijn netbook is een samsung n220.
Ik had eerder gehoopt op een soort van waarschuwings of uitlegscherm na F4, hellaas.
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu