Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mac4lin vraagje [opgelost]  (gelezen 633 keer)

mac4lin vraagje [opgelost]
« Gepost op: 2010/10/11, 11:17:19 »
Hallo, ik heb Mac4Lin geinstalleerd, nu is alleen de vraag hoe ik bij Applications het Gnome-voetje kan doen vervangen door het apple-logo...

Bij voorbaat dank, Frank
« Laatst bewerkt op: 2010/10/13, 20:02:22 door frankje »
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Stijnen

• Lid
Re: mac4lin vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/11, 12:45:18 »
Volgens mij zou dat via de onderstaande stappen aangepast kunnen worden, gebruik echter zelf geen Ubuntu, dus wellicht kan of moet het zelfs anders:

1.Via de terminal:  gksudo nautilus
2.Browse naar de locatie: /usr/share/icons/
3.Afhankelijk van welke thema je gebruikt open je: Humanity, Humanity-Dark, etc.
4.In het gekozen thema ga je naar: /usr/share/icons/Humanity-dark/places/24 (In dit geval is gekozen voor Humanity-dark)
5.Als het goed is heeft het gnome voetje de naam (start-here.svg) binnen de locatie. Vervang deze door je eigen icoon met dezelfde naam.
5.Via de terminal: pkill gnome-panel.

superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: mac4lin vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/13, 20:01:46 »
Bedankt, ik zal het eens proberen!

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10