Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 10.10 Netbook starter vraagje...  (gelezen 1239 keer)

Offline noidz

• Lid
10.10 Netbook starter vraagje...
« Gepost op: 2010/10/12, 02:20:59 »
Goedenacht alweer!

Ik heb zojuist Ubuntu 10.10 Netbook draaien, maar nu kan ik bijvoorbeeld wel shortcuts uit de starter halen (de linkse balk) Maar ik krijg er echt op geen enkele mogelijkheid iets in of aan aangepast.

Heeft een van jullie misschien een oplossing?

Bij voorbaat dank!!

-NoidZ-

Offline Jitse

• Lid
Re: 10.10 Netbook starter vraagje...
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/12, 10:52:03 »
Is te starter vergrendeld?
Klik met rechtermuisknop erop en vink het vakje 'Element vastzetten' o.i.d. uit.

Groet,

Jitse

Offline noidz

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/12, 12:31:35 »
Ook dat heb ik geprobeerd, maal haalt niets uit..

Offline noidz

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/12, 12:33:36 »
Overigens kan ik ook niets met het bureaublad.. om een achtergrond te wijzigen moet ik eerst door een tal van menuĊ› heen. Op desktop werkt de rechtermuis sowieso niet.

Offline maartendr

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/12, 14:27:20 »
Om eerlijk te zijn: de netbookversie 10.10 is echt niet goed afgewerkt. Ze hebben Gnome vervangen door Unity, misschien dat dit in de toekomst wel een goede zet kan zijn, maar momenteel zijn er nog (te) veel bugs en dergelijke.

Mijn advies: installeerde "normale" versie ubuntu 10.10, verwijder de onderste taakbalk en zet er een dock voor in de plaats (dockey, AWN of Cairo-dock ofzo). 99% van alle netbooks kunnen dit makkelijk draaien, je hebt ook heel je scherm ter beshikking en je hebt veel minder last van bugs.

Als je perse een netbook versie wil, neem dan de versie 10.04. Deze is nog op Gnome gebouwd en is een stuk robuuster.

Offline SVW

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/14, 09:25:44 »
De Unity interface is idd even wennen. Persoonlijk vind ik het jamemr dat je niks zichtbaar op eht bureaubald kan opslaan en dat de launcher moeilijk aan te passen is aan persoonlijke voorkeuren.

Over je vraag: ALs je wilt dat een bepaald programma in de launcher komt te staan dan moet je als je het programma start met de rechtermuisknop op het icoontje in de launcher klikken en dan kun je kiezen voor de optie "keep in launcher". Je krijgt dan een soort van snelkoppeling in de laucnher.