Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet in systeem komen: schijfstation voor .... is niet gereed enz.  (gelezen 1856 keer)

Offline tryer

• Lid
Als ik opstart kan ik niet in systeem komen: "Het schijfstation voor /media/BackupHome is niet gereed of niet aanwezig", dan tekst die buiten het beeld valt en dan: "Druk op S om het aankoppelen over te slaan of druk op M voor handmatig":

Maar als ik op M of S druk gebeurt er niks, ik blijf gewoon in het opstartscherm. Ik heb inderdaad vanuit een andere linuxsysteem de partitie /media/BackupHome met Gparted ontkoppeld en geformateerd, daarna kon ik mijn gewone systeem niet meer opstarten met eerder genoemde mededeling.

Wie helpt ?

Offline jan11000

• Lid
Re: Kan niet in systeem komen: schijfstation voor .... is niet gereed enz.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/17, 09:02:12 »
Of dit helpt weet ik niet.
Kijk eens of de partitie nog in de fstab staat, indien ja zet er een # voor.

Info van internet.
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1465373.html
« Laatst bewerkt op: 2010/10/17, 09:04:23 door jan11000 »

Offline tryer

• Lid
Re: Kan niet in systeem komen: schijfstation voor .... is niet gereed enz.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/17, 13:31:53 »
Ik wil dat wel proberen, maar ik kan niet in het systeem, de toetsen S en M aanslaan helpt niet, ik blijf in het startscherm !